کد خبر: ۳۳۵۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹

ورود 300 هزار نفر به مشهد

از چند روز پیش، همایش پیاده روی زائران حرم رضوی آغاز شده است و مردم از سراسر نقاط کشور با پای پیاده به سمت حرم امام رضا (ع) در حرکتند تا روز شهادت این حضرت خود را به حرم برسانند.
آفتاب‌‌نیوز :
تنها دو روز به شهادت امام رضا(ع) باقی مانده و عاشقان این حضرت در تلاشند تا خود را به مشهد مقدس برسانند.

پیش بینی ها از تشرف صدها هزار نفر به مشهد مقدس خبر می داد و تا کنون آمار دقیقی از تعداد زائران وارد شده به این شهر وجود ندارد. اما آمار غیر رسمی از ورود 3 هزار هیات و نزدیک به 300 هزار نفر عزادار به مشهد مقدس حکایت دارد. در همین راستا، به گفته رییس پلیس راهور عمده کاروان های عزاداری در شهر مشهد مستقر هستند و ترافیک در شهر مشهد پرتراکم است.

این طور که مقامات انتظامی می گویند تردد در یک کیلومتری حرم رضوی ممنوع است و عزادارن می بایست از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

استقرار 114 پایگاه امدادی هلال احمر

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای طرح همسفران خورشید در خراسان رضوی، از استقرار ۱۱۴ پایگاه امدادی با ۴۰۰ نیروی عملیاتی، برای پوشش امدادی زائران پیاده حرم رضوی می دهد و می گوید: جمعیت هلال احمر استان های تهران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، سمنان، قم، گلستان، مازندران و یزد در اجرای این طرح پشتیبان جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی هستند.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر به وجود ۱۱۴ پایگاه ثابت، موقت و سیار در طول اجرای طرح همسفران خورشید اشاره کرد و یادآور شد: برای اجرای این طرح ۵۷ دستگاه آمبولانس(خراسان رضوی: ۴۲ دستگاه، استان های پشتیبان:١٥دستگاه)، ١۸دستگاه موتورسیکلت امدادی، ۱۷ دستگاه خودروی نجات، ۲ دستگاه خودروی فرماندهی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰۷ دستگاه سایر خودروهای عملیاتی به همراه ۲ فروند بالگرد به کار گیری شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هم با تاکید بر اینکه برای اجرای طرح همسفران خورشید روزانه 500 نیروی کادر، پزشک، پرستار، امدادگر و نجاتگر به زائران پیاده رضوی ارائه خدمت می‌کنند، می گوید: عوامل امدادی هلال احمر با بکارگیری بیش از 50 دستگاه آمبولانس و تعداد زیادی خودروهای امدادی با مشارکت شماری از استان‌های کشور در حال اجرای عملیات امدادرسانی و خدمات‌دهی به زائران پیاده رضوی به بهترین شکل ممکن هستند.

هوای سرد و نگرانی از اسکان زائران

به گزارش خبرآنلاین، رییس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی کشور تمهیدات اورژانس برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی را بر می شمرد و از انتقال ده دستگاه آمبولانس و 30 نیروی اورژانس پیش‌بیمارستانی برای خدمت‌رسانی به زائران خبر می دهد.

دکتر امین صابری نیا درباره تمهیدات اورژانس کشور در زمینه پیاده‌روی زائران رضوی، می گوید: با توجه به اینکه در سال گذشته برنامه حرم تا حرم را داشتیم، امسال قبل از آغاز این رویداد سعی کردیم آمادگی‌های لازم را کسب کنیم. در همین راستا جلسه‌ای با دانشگاه‌های قطب شمال شرق کشور از جمله دانشگاه‌های سبزوار، بجنورد، بیرجند، نیشابور و مشهد برگزار کردیم.

او می افزاید: بر همین اساس بنا شد تا به فرماندهی قطب شمال شرق کشور یعنی مشهد آمادگی‌های لازم ایجاد شود. همچنین با توجه به اینکه اعلام کردند به تعداد بیشتری دستگاه آمبولانس برای آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی نیاز دارند، تعداد 10 دستگاه آمبولانس به آنجا منتقل کردیم.

صابری نیا با بیان اینکه بیشترین نگرانی ما بحث اسکان زائران و هوای سرد بود، می گوید: در این زمینه‌ها توضیحات لازم برای زائران هم از طریق رسانه‌ها و هم در دانشگاه‌ها داده شده است. البته بیشتر بحث اسکان آنها نگران کننده بود که خوشبختانه سیستم‌های مسئول از جمله شهرداری‌ها و هلال احمر تمهیدات لازم را دیده‌اند.

85 درصد ظرفیت هتل آپارتمان ها پر می شود

در کلانشهر مشهد 310 واحد هتل آپارتمال با گنجایش 50 هزار تخت وجود دارد که به گفته رییس اتحادیه هتل آپارتمانداران خراسان رضوی 85 درصد این ظرفیت تا پایان صفر تکمیل خواهد شد.

او تاکید کرد: نرخ اقامت در واحدها افزایشی ندارد و براساس نرخ دی ماه سال گذشته اقدام به ارائه خدمات به مسافران می کنیم.
رئیس اتحادیه هتل آپارتمان داران خراسان رضوی گفت: به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران و مسافران در 16 منطقه مشهدالرضا(ع) بازرسان بر کار هتل ها نظارت نامحسوس دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین