کد خبر: ۳۳۵۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵

لاوروف: سرنگونی قذافی اشتباه بود

وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) اظهار داشت: مسکو نمی‌تواند روابطش با واشنگتن را در حالی که دولت اوباما از تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه به دلیل ایفای نقش در اوکراین حمایت می‌کند، ترمیم کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 آمریکا و اتحادیه اروپا سال گذشته میلادی بعد از اقدام روسیه در ملحق کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کردند.

آنها همچنین مسکو را متهم به پشتیبانی از شورشیان جدایی طلب در درگیری‌های شرق اوکراین که تاکنون بیش از 9000 کشته بر جای گذاشته کردند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا اظهار داشت: تا زمانی که جو بایدن معاون باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به اینجا و آنجای اروپا رفته و توصیه به تداوم تحریم‌ها علیه ما می‌کند بدون آنکه رفتارهای کی‌اف تحت فشار غربی‌ها را در نظر بگیرد ما نمی‌توانیم به هیچ تفاهمی دست پیدا کنیم.

لاوروف و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قرار است طی روزهای آینده با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کنند تا درباره درگیری‌های اوکراین و سوریه بحث کنند.

لاوروف به روزنامه لارپوبلیکا خاطرنشان کرد: ترکیب نیروهای نظامی روسیه، آمریکا و عربی که در حال حاضر در سوریه هستند برای شکست دادن تروریست‌های داعش کافی هستند اما تشکیل ائتلافی در سوریه بدون توافق بر سر آینده بشار اسد ممکن نیست.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: اگر شرکا در یک چنین ائتلاف بالقوه‌ای به درخواست خود برای تعیین تاریخی برای کناره گیری بشار اسد از قدرت ادامه دهند ما به آنها پاسخ خواهیم داد که این تقاضا بر خلاف قانون و بر خلاف دموکراسی است.

وی خاطرنشان کرد که اطلاعی از اینکه ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش کجا به سر می‌برد ندارد اما اطلاعاتی درباره نفوذ تروریست‌های داعش به ارتش لیبی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز،وی افزود که تصمیم غرب برای سرنگون کردن معمر قذافی رهبر سابق لیبی یک اشتباه بود و روسیه حامی طرح سازمان ملل برای بازگرداندن ثبات به لیبی است هرچند که چنین طرحی خطرناک است.

وی ادامه داد: نشست 13 دسامبر در شهر رم ایتالیا برای پیشبرد یک توافق صلح در لیبی مهم است اما کل مشکل را حل نخواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
0
1
حرف حسابی زده....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین