کد خبر: ۳۳۵۸۶۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

توضیحات پسر مهاجرانی در خصوص چگونگی بازداشت‌اش/ وزیر نفت احمدی نژاد عمدا نام مرا رسانه ای کرد

محسن مهاجرانی فرزند وزیر ارشاد دولت اصلاحات که در خصوص پرونده دکل نفتی گمشده به دستور قوه قضاییه بازداشت شد، شب گذشته طی یادداشتی نسبت به اتفاقات پیش آمده در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز : متن یادداشت به این شرح است؛

به نام خداى اگاه از همه امور

پرونده دکل نفتی فورچونا، از آنجا که موجب بازداشت، بازجویی و تشکیل پرونده برای اینجانب و فضا سازى هاى كاذب رسانه اى براى خانواده ام و من شد، از جهات متعددی شایسته بررسی و داوری است. تصور نمی کنم کسی با پیگیری قضایی، تشکیل دادگاه، بازگشت بیت المال و مجازات سوء استفاده کنندگان از این ماجرا مخالف باشد. بررسی این پرونده، نیاز به طی مراحل جدی حقوقی، مالی و فنی خواهد داشت که امیدوارم این روال ، مانند قبل با قدرت و استحکام و بدون نفوذ عوامل دخیل در موضوع دکل، رسیدگی شود. اينجانب حمایت قاطع خود را از ادامه مقتدرانه روند قضایی پرونده بدون دخالت جریانهای مسموم سیاسی و اقتصادی، تا پایان صدور حکم برای متهمان واقعى پرونده اعلام می کنم.

از همان وقتی که مسعود مير کاظمی وزیر اسبق نفت در دولت پاكدست و مهرورز ، نام مرا با تاکید بر نام پدرم و با جهت گيرى سياسى خاص به عنوان عامل اصلی و پشت پرده ماجرای دکل معرفی کرد، (در حاليكه درست است كه من بزرگ شده در خانواده اى سياسى بوده ام اما تلاش كرده ام تا خودم را كاملا بدور از اين بازيها نگهدارم و هيچ فعاليت سياسى تا امروز نداشته ام و من بعد هم نخواهم داشت) با این مساله و موضوع بيشتر و جدى تر مواجه شدم که نهایتا به دستگیری اینجانب توسط سازمان اطلاعات سپاه به عنوان ضابظ قضایی پرونده و حکم دستگیری از سوی قاضى محترم دادسراى ويژه امور اقتصادى روبرو شدم.

اینجانب مطابق معمول سفرهای کاری هر ماه طى يكسال گذشته، عازم امارات متحده عربى بودم. مطلقا بی خبر از ممنوع الخروجی و یا حکم دستگیری ، بعد از تشريفات معمول چك كردن گذرنامه به صورت كاملا قانونى سوار هواپيما شدم که البته به سبكى كاملا غير عادى بازداشت شدم. بدون تردید اگر پيش از ان احضاريه کتبی به دست اينجانب يا وكيل من جناب اقاى عليزاده طباطبايى می رسید بدون درنگ خودم را به نهادهای قانونی معرفی می کردم و نيازى به برگرداندن هواپيما از اسمان اصفهان به تهران نبود. با اين توضيح كه برگشت من به كشور همان شب قرار بود باشد. این بازداشت در روز ٤ شنبه ٢٨ ابان ماه ساعت ١٢/٣٠ ظهر اتفاق افتاد و پس از گذشت ٢١ روز، در روز چهارشنبه ١٨ آذرماه ساعت ٧/٣٠ شب ازاد شدم و خوشبختانه شب ۲۸ صفر را در جمع خانواده ام بودم.

يكم : وظیفه خود می دانم از شیوه رفتار و دقت قضایی قاضی محترم پرونده ، شیوه توضیح دقیق و سنجیده سخنگوی محترم دستگاه قضایی، جناب حجت الاسلام والمسلمين محسنی اژه ای و نیز شیوه رفتار كارشناسان سازمان اطلاعات سپاه در طول دوران بازداشت، سپاسگزاری کنم. در این بخش شاهد رفتار حقوقی صرف و محترمانه و كاملا بر اساس اموزه هاى انسانى و اسلامى بودم. به من اجازه داده شد که تقریبا هر ٢ يا ٣ روز با خانواده ام و نیز ٢ بار طى اين مدت با پدر و مادرم صحبت کنم و ملاقاتى نيز با خانواده ام داشته باشم.

دوم : در طى اين ٢١ روز از سوی دیگر شاهد شیوه رفتار كاملا سیاسی و عصبی برخی رسانه ها به عنوان مرکزیت خبرسازی و حلقه های زنجیره ای و پیوسته بدان بودیم. آن ها هر چه خواستند و هر اتهامی در باره دکل نفتی را که می توانستند به من نسبت دادند. تمام ماجرای دکل به حساب خانواده من و دولت اصلاحات نوشته شد. دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم با همین آهنگ و جهت همان نسبت ها را تکرار کردند. در یک کلام:

فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید/شرمنده رهروی که عمل بر مجاز کرد.

حساب این سیلاب تهمت و بدگویی و بدزبانی و بى تقوايى را نخست به خدای احکم الحاکمین واگذار می کنم.خداوندی که هر مثقال ذره ای را حسابگری خواهد کرد و آبروی انسان ها در پیشگاه او به تعبیر پیامبر مكرم اسلام ، حضرت محمد مصطفى ( ص ) از حرمت کعبه برتر و بالاتر است.

سوم : از دستگاه قضایی تقاضا می کنم که اجازه ندهند امر قضایی که روال حقوقی خود را داراست در مرداب تیره و بویناک سیاست زدگی سرسام گرفته برخی خبرگزاری ها و نیز برخی نمایندگان مجلس شوراى اسلامى که در برابر قران مجید، به خداى قادر متعال و شرف انسانی خود سوگند یاد کرده اند که پاسدار قانون اساسی باشند، اینگونه اسیب ببیند و لکه دار شود، و من اظلم ممن افترى على الله كذبا.

چهارم : حق پیگیری قضایی را در رابطه با اتهامات مطرح شده برای خود محفوظ می دارم و درخواست می کنم که شکایت اینجانب از مسعود مير کاظمی وزير نفت پاكترين دولت تاريخ كه در مرداد ماه گذشته در شعبه چهارم دادسراى فرهنگ و رسانه به اتهام نشر اكاذيب ثبت شده به موازات پرونده دكل با سرعت بيشترى پیگیری شود. از رسانه های میدان دار تهمت و افترا و قانون شکنی و نمایندگانی که با تهمت و افترا به اینجانب، سعی در ایجاد انحراف در روال پرونده اصلی داشتند، طرح شکایت خواهم کرد و امیدوارم این شکایت ها در دادگاه صالحه مورد بررسی قرار گيرند.

والعاقبة للمتقين
سيد محمد محسن مهاجراني
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین