کد خبر: ۳۳۵۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴

معاون اول رییس جمهور عازم ترکمنستان شد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در راس هیاتی بلند پایه برای شرکت در کنفرانس بین المللی 'سیاست بی طرفی: همکاری بین المللی جهت صلح ، امنیت و توسعه ' دقایقی پیش (بامداد شنبه ) عازم عشق آباد پایتخت ترکمنستان شد.
آفتاب‌‌نیوز :
این کنفرانس همزمان با سالگرد استقلال ترکمنستان مصادف با 12 دسامبر 1991 که سالروز بی طرفی این کشور خوانده می شود، در عشق آباد برگزار می شود.

قرار است 70 هیات از مقامات کشور های مختلف، سازمان های بین المللی و دبیر کل سازمان ملل در این کنفرانس حضور یابند. 

مرتضی سرمدی معاون آسیا اقیانوسیه وزارت خارجه و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از جمله اعضای هیات ایرانی هستند که جهانگیری را در این سفر همراهی می کنند.

ترکمنستان کشوری در آسیای میانه است. از جنوب با افغانستان و ایران، از شمال با ازبکستان و قزاقستان و از باختر با دریای خزر و از طریق این دریا با کشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه نیز همسایه است. 

بیشتر مردم این کشور از قوم ترکمن هستند و به زبان ترکمنی صحبت می کنند؛۸۰ درصد مساحت ترکمنستان را صحرای قره قوم تشکیل می دهد. در این بیابان در هر جا که آب وجود داشته است، روستاها و شهرهای بزرگ و پر جمعیتی به وجود آمده است و ناحیه رشته کوه کپه داغ در جنوب کشور و نزدیکی مرز ایران آب و هوای مناسبی دارد و عشق آباد, مرو از شهرهای مهم این ناحیه هستند. 

به گزارش ایرنا، ترکمنستان دارای منابع بزرگ گاز است که آن را به کشورهای مختلف صادر می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین