کد خبر: ۳۳۵۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

یک دعوت تئاتری از میلیاردها

یک هنرمند پانتومیم‌کار پیشنهاد کرد که در زمان برپایی هفته بازار تئاتر ایران از برخی سرمایه‌داران پایتخت هم دعوت شود تا با دیدن کار‌های نمایشی به حضور در این عرصه ترغیب شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
یاسر خاسب که به تازگی در جشنواره‌ا‌ی در فرانسه نمایش تک نفره‌ای را اجرا کرده است، درباره‌ی حضور کمپانی‌های تئاتر خارجی در ایران به ایسنا گفت: آنچه برای هفته‌ی بازار تئاتر ایران در اردیبهشت‌ماه برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند اتفاق خوبی باشد و هرچه به نفع تئاتر انجام شود خوب است، اما شرایط دیگری را هم می‌توان در کنار حضور خارجی‌ها فراهم کرد.

او با اشاره به برپایی بازار تئاتر همزمان با جشنواره‌ تئاتر فجر بیان کرد: جشنواره‌ی فجر فرصتی است که گروه‌های زیادی حضور دارند و نمایندگان گروه‌های خارجی علاوه بر تماشای نمایش‌ها شور و شوق مردم را نیز می‌تواند ببینند. این جشنواره فرصتی است تا نمایندگان کمپانی‌ها، گروه‌هایی را برای اجرا در کشورهای خود انتخاب ‌کنند یا همانطور که برای ما هم پیش آمده، کاری را به دوستان خود معرفی ‌کنند.

خاسب با اشاره به اینکه در هفته بازار تئاتر ایران می‌توان نمایش‌ها را با پخش فیلم معرفی کرد و شاید نیازی به حضور گروه‌ها یا اجرای زنده نمایش‌ها نباشد،‌ به یک تجربه‌ی شخصی خود اشاره و اظهار کرد: زمانی از سوی یک کمپانی به اجرا و معرفی کارم در یک کشتی کروز در شهر سیاتل دعوت شدم که در آن گروه‌های تئاتری برای تعدای سرمایه‌گذار که دعوت شده بودند نمایش اجرا و کار خود را معرفی کردند.

او گفت:‌ برنامه معرفی هر کدام از گروه‌ها خیلی کوتاه انجام می‌شد و سرمایه‌گذاران دعوت شده به شکلی به عنوان اسپانسر گروه‌های تئاتری کمک می‌کردند. درواقع بسیاری از آن‌ها کسانی بودند که سرمایه‌گذار حوزه‌های هنری بودند.

این پانتومیم‌کار ادامه داد: در تهران میلیاردرهای زیادی هستند که می‌توان از آن‌ها هم برای مشارکت دعوت کرد، چون حیف است که بخشی از سرمایه‌های آن‌ها هدر می‌رود.

خاسب گفت: مدتی است که یکسری دکان‌های کوچک تئاتری باز شده که استانداردهای لازم را برای اجرای تئاتر ندارند و اگر سرمایه‌گذاران این سالن‌های کوچک در کنار هم باشند، استفاده‌ی بهتری می‌توانند از سرمایه و تلاش خود داشته باشند.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که در جشنواره‌ی تئاتر فجر همچنان فرصتی برای حضور نمایندگان گروه‌های خارجی وجود داشته باشد چون به هرحال این جشنواره یک ویترین است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین