کد خبر: ۳۳۵۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

معاون اول رئیس‌جمهور: به‌زودی شاهد لغو تحریم‌ها خواهیم بود

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ایران توانسته است موضوع هسته‌ای را که بیش از یک دهه گذشته با ادعاها و اتهامات بی اساس به یک مشکل تبدیل شده بود با هوشمندی و تعامل عقلانی با جامعه جهانی حل و فصل کند و به‌زودی شاهد لغو تحریم‌ها خواهیم بود.
آفتاب‌‌نیوز :
 اسحاق جهانگیری که در مراسم بیستمین سالگرد اعلام بی‌طرفی کشور ترکمنستان در عشق آباد سخن می‌گفت،‌ افزود: لغو این تحریم‌های نادرست ضمن رفع موانع تعامل بیشتر جمهوری اسلامی ایران با جامعه جهانی، فضای مساعدتری را برای تعاملات منطقه‌ای و همکاری با همسایگان فراهم می‌کند.

وی با اعلام تبریک دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به کشور ترکمنستان به مناسبت فرارسیدن بیستمین سالگرد اعلام بی‌طرفی این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهایی بود که از تصمیم ترکمنستان برای اتخاذ سیاست بی‌طرفی حمایت کرد و این تصمیم را در توسعه، تحکیم و تعمیق روابط دو کشور و تبدیل مرزهای دو کشور به مرزهای دوستی، برادری، صلح و آرامش و امنیت مثبت ارزیابی می‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: روابط دو کشور با اتکا به اشتراکات تاریخی و فرهنگی در مسیر رشد و توسعه در همه زمینه‌ها گسترش یافته است و این روند با استفاده از ظرفیت‌های موجود دو کشور در پرتوی اراده و تفاهم دو رئیس‌جمهور در جریان است.

جهانگیری گفت: معتقدیم امنیت هر کشوری را امنیت منطقه پیرامونی آن تامین می‌کند.

وی افزود: محیط پیرامونی ناامن، امنیت را با هر میزان قدرت نمی‌تواند به طور کامل ایجاد کند و بر همین اساس ما امنیت همسایگان خود را امنیت خود می‌دانیم.

جهانگیری گفت: این روزها شاهد گسترش خشونت و افراط گرایی در منطقه و کشته شدن انسان‌های بی گناه هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: این روندی است که متاسفانه با مداخله کشورهای فرامنطقه‌ای پیچیده‌تر شده است و هر روز شاهد اقدامات غیرانسانی و غیراسلامی این گروه‌ها به نام عدالت و اسلام هستیم.

وی گفت: اگر جهان با این جنایات برخورد نکند همگی صدمات جبران‌ناپذیر آن را متحمل می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جهانگیری افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره بر ارتقای روابط با همسایگان و منطقه استوار بوده است و این مسیر با قوت در دولت آقای روحانی پیگیری می‌شود.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با کشورهای منطقه به ویژه کشور ترکمنستان در تمام عرصه‌ها از جمله تحکیم امنیت و صلح همکاری کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین