کد خبر: ۳۳۶۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸

نرخ سفرهای ریلی چقدر زیاد می‌شود؟/مدیرعامل رجا: نرخ‌های جدید به‌نفع مردم است!

موسوی‌نژاد گفت:‌مدل قیمت‌گذاری جدید هم به نفع مردم و هم به نفع شرکت‌های حمل و نقل ریلی است چون قیمت‌ بلیت‌ها در ایام غیرپیک سفر یعنی اکثر روزهای سال کمتر از نرخ معمول می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سید حسن موسوی‌نژاد با اشاره به افزایش هشت درصدی نرخ بلیت قطارهای مسافری از ۲۵ آذرماه گفت: شرکت‌های خصوصی حمل و نقل ریلی خواهان افزایش قیمت بلیت قطار بیش از رقم‌های فعلی بودند که شرکت راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران با این افزایش جزئی نرخ بلیت آن هم پس از مدت طولانی ۱۵ ماهه موافقت کرد.

وی با بیان اینکه در طرحی که از ۲۵ آذرماه اجرا می‌شود نرخ بلیت قطار صرفا افزایش نمی‌یابد٬ ادامه داد: تغییر در قیمت‌ها به گونه‌ای است که در برخی مواقع به نفع مردم خواهد بود چراکه قیمت‌ها در ایام غیرپیک سفر یعنی در اکثر روزهای سال پایین‌تر از نرخ معمول می‌شود.

مدیرعامل شركت حمل‌ونقل ریلی رجا این تغییر حداقلی در قیمت‌ها با توجه به رسالت حمل و نقل ریلی در جابه‌جایی مسافر و ترغیب هرچه بیشتر مسافر برای استفاده از این مود حمل‌ونقلی بود٬ افزود: شرکت‌های حمل و نقل ریلی پذیرفته‌اند که این مدل قیمت‌گذاری هم به نفع مردم و هم به نفع آن‌ها است.

وی با بیان اینکه با این روش از قیمت‌گذاری شرکت‌ها تخفیفات ۵۰ تا ۶۰ درصدی به مردم ارائه می‌دهند٬ یادآور شد: هزینه‌های جاری شرکت‌های ریلی افزایش یافته بود و نرخ‌های پیشین پاسخگوی هزینه‌های شرکت‌ها نبود.

به گزارش اقتصادنیوز، موسوی‌نژاد با بیان اینکه در سالیان گذشته هیچ سرمایه‌گذاری جدیدی در حوزه ریلی صورت نگرفت٬ اظهار کرد: علت این عدم سرمایه‌گذاری توجیه پذیر نبودن آن و ضرر و زیان شرکت‌های ریلی است در نتیجه راه حل نهایی این است که تعیین قیمت به بازار واگذار شود٬ سرمایه‌گذاری‌ها توجیه پذیر باقی بماند و سرمایه‌گذاری‌های توجیه‌ناپذیر حذف شود. البته دولت برای بخش‌هایی همچون حمل و نقل ریلی که موجب صرفه‌جویی سوخت و حفظ محیط زیست و بسیاری از خدمات دیگر می‌شود باید به طور شفاف یارانه در نظر بگیرد.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با تأکید بر اینکه امکان فروش بلیت قطار با قیمت‌های نامتعارف وجود ندارد٬ گفت: راه‌آهن بر نرخ بلیت‌ها نظارت جدی دارد علاوه بر این بلیت‌ها به نام افراد صادر می‌شود و امکان دلالی در بخش ریلی وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین