کد خبر: ۳۳۶۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

ایران در صدر مقاصد گردشگری 2016

نشنال جئوگرافیک مجموعه جدیدی را از ۱۶ «مقصد جذاب» که در سال ۲۰۱۶ نباید از دست داد، منتشر کرده است که ایران اولین پیشنهاد این فهرست است. به گزارش «دنیای اقتصاد» در میان این 16 مقصد، چند انتخاب غافلگیرکننده وجود دارد که ایران یکی از آنهاست و انتظار می‌رود که دسترسی به تورهای جدید و بازگشایی سفارت بریتانیا، چشم‌اندازهای روشن‌تری را برای صنعت گردشگری این کشور به همراه داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز : دنیای اقتصاد نوشت: مقصد بعدی گردشگری در مجموعه‌ای که نشنال جئوگرافیک معرفی کرده کشور کاستاریکا است که با جاذبه جنگل‌های بارانی، مسیرهای طبیعی، آتشفشان و سواحل خلوت خود می‌تواند گردشگران را اغوا کند؛ همچنین با دو خط هوایی جدیدی که به قصد این کشور شگفت‌انگیز به راه افتاده، پیش‌بینی می‌شود سفر گردشگران بریتانیایی در ماه آینده به کاستاریکا اوج بگیرد. پت ریدل، سردبیر این مجموعه می‌گوید: «ما برای تهیه فهرست جاهای جدیدی که امسال حتما باید ببینید، همه مناطق ممکن را جست‌وجو کردیم و با فهرست نقاطی با بهترین ویژگی‌های فرهنگی، غذا و جشنواره‌های شاد و سواحل بکر که حتما باید به آنها سفر کنید، آمده‌ایم. از اینرو ما فکر می‌کنیم که این مقاصد باید در صدر برنامه‌های سفر هر فردی در سال ۲۰۱۶، قرار داشته باشد.» بر اساس نظر کارشناسان سفر این مجموعه، فهرست زیر ۱۶ مقصد برتری است که هر کسی هنگام برنامه‌ریزی برای سفر در سال ۲۰۱۶ باید آنها را در نظر داشته باشد و پیشنهاد داده‌اند که اگر در حال رویاپردازی (و شاید برنامه­ریزی) برای تعطیلات سال آینده خود هستید، بد نیست که از این لیست جدید ایده بگیرید.

مقاصد برتر گردشگری

ایران: در این گزارش آمده است که راه‌اندازی تورهای جدید، بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران و لغو تحریم‌ها چشم‌اندازهای روشنی برای سفر به مقصد ایران هستند.

کاستاریکا: خطوط هوایی«تامسون» پروازهای خود از «گاتولیگ» (دومین فرودگاه لندن) به «لیبریا» مهم‌ترین شهر توریستی کاستاریکا را در ماه نوامبر شروع کرد و «بریتیش ایرویز» هم با دو پرواز در هفته از گاتولیگ به مقصد «سن خوزه» پایتخت کاستاریکا که از ۲۷ آوریل به راه می­افتد، وارد مسابقه شده است؛ از اینرو کاستاریکا از دیدگاه کارشناسان سفر می‌تواند به‌عنوان دومین مقصد مورد توجه قرار گیرد.

واشنگتن دی‌سی: فقط با یک پیاده‌روی در خیابان پنسیلوانیا می‌توان سرعت و ریتم هیجان‌انگیز قلب سیاسی ایالات متحده را تجربه کرد و شانس دیدن کاخ سفید را از دست نداد؛ به همین دلیل است که این شهر به‌عنوان سومین مقصد گردشگری معرفی شده است.

ایرلند: در این گزارش همچنین عنوان شده است که در سال ۲۰۱۴، ایرلند با مسیر آتلانتیک وحشی «Wild Atlantic Way» یک مسیر ۱۵۵۰ مایلی که به‌عنوان طولانی­‌ترین مسیر گردشگری ساحلی جهان جلب توجه می‌کند بال‌های خود را باز کرده و حالا هم با یک منطقه کاملا گردشگری یعنی شرق باستانی ایرلند، به ریشه‌های خود بازمی‌گردد.

کوبا: نشنال جئوگرافیک با توجه به اینکه کوبا طی چندین دهه یک منطقه ممنوعه برای گردشگران آمریکایی بوده و ازسرگیری روابط دیپلماتیک تقاضای عظیمی را برای ورود به این کشور ایجاد کرده است، این کشور را به عنوان پنجمین مقصد در لیست خود آورده است.

نپال: بعد از زلزله‌های ویرانگر اخیر، ورود گردشگران به نپال تا ۸۵ درصد سقوط کرد، اما این کشور بیشتر از قبل برای کسب‌وکارها باز و برای گردشگران امن شده است و کارشناسان این کشور را گزینه بعدی برای علاقه­‌مندان به سفر معرفی کرده­اند.

شانگهای: خیلی کارها می‌توان در شانگهای انجام داد و نقاط زیادی برای سر زدن وجود دارد. شروع به‌کار مجموعه پنج و نیم میلیارد دلاری دیزنی در بهار امسال یکی از دلایل انتخاب این شهر برای رتبه هفتم این فهرست است.

موزامبیک:  نشنال جئوگرافیک با اشاره به طرح گردشگری پایدار دولت این کشور،  موزامبیک را  هشتمین مقصد جذاب دانسته است. از آنجایی که وزارت امور خارجه این کشور در بهار امسال هشدارهای خود برای سفر به ایالت «سوفالا» را برداشته است، صنعت گردشگری این کشور که یک آفریقای کشف نشده است روز به روز بهتر می­شود.

سنت وینسنت و گرنادینز: با ورود ۲۴۰ میلیون دلار، به نظر می‌رسد فرود جت‌های بزرگ با پروازهای مستقیم از اروپا و آمریکا در فرودگاه بین‌ا‌لمللی «آرگایل» برای دیدن ماسه‌های طلایی «سنت وینسنت و گرنادینز» تازه شروع شده باشد؛ پس چندان دور از واقع نیست که کارشناسان این مقصد را در رتبه بعدی جای دهند.

 بوسنی و هرزگوین: بعد از سال‌های سخت اقتصادی و سیاسی، این کشور منطقه بالکان شروع به درخشش مجدد کرده که بخشی از آن به خاطر میزبانی هتل‌های جدید است و از اینرو این کشور حائز رتبه دهم لیست نشنال جئوگرافیک شده است.

سامرست: این گزارش با اشاره به سیلابی از گشایش هتل‌های جدید در سامرست این مقصد را در رتبه یازدهم قرار داده است.
ریودوژانیرو: از آنجایی‌که حدود ۱۰۰ هزار ورزشکار المپیک از ۵ تا ۲۱ آگوست به ریو سرازیر خواهند شد و به دنبال آن پاراالمپیکی‌ها از ۷ تا ۱۸ سپتامبر خواهند آمد، این شهر، دوازدهمین مقصد جذاب لیست مذکور در سال جدید است.

آلماتی: در این گزارش همچنین آمده است که بزرگ‌ترین شهر و پایتخت فرهنگی قزاقستان در میانه یک موج نوزایی قرار دارد و به دنبال کسب شهرت و اعتبار جهانی به‌عنوان شهر ورزش‌ها است. در سال ۲۰۱۷ این شهر، میزبان مسابقات جهانی دانشجویان خواهد بود و ۶۲۶ میلیون یورو برای توسعه آن در حال تزریق است. قزاقستان با یک برنامه حذف روادید که قرار است تا پایان سال ۲۰۱۷ ادامه داشته باشد، مقصد جذاب سیزدهم برای گردشگران است. آرژانتین: در ۹ جولای، استقلال آرژانتین به دویستمین سال خود می­رسد و جشن‌های بزرگی در سان میگوئل و بوینس آیرس برگزار می‌شود. نشنال جئوگرافیک به گردشگران پیشنهاد کرده است که با لباس‌های سنتی به جشن‌های در حال برگزاری در این شهرها ملحق شوند.

سن سباستین: به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۶، سنسباستین یک برنامه منتخب از رویدادها را میزبانی می‌کند. این رویداد، این شهر را در رتبه پانزدهم دیدنی­های جهان قرار داده است. دیواره بزرگ مرجانی: این مکان دیدنی آخرین جاذبه این فهرست 16 تایی است؛ چرا که سر دیوید اتنبرو، مستندساز مشهور بریتانیایی، اخیرا برای یک فیلمبرداری یک ساعته از این دیواره ۱۶۰۰ مایلی به استرالیا بازگشته است تا فعل و انفعالات کوچک این اکوسیستم پیچیده و گسترده را نشان دهد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، این فهرست 16 کشوری در حالی از سوی نشنال جئوگرافیک منتشر می‌شود که چندی پیش نیز نشريه معتبر گردشگرى Travel & Leisure، در گزارشى 50 مقصد مهم و اصلى سال آينده ميلادى را معرفى كرد که در آن، ايران به‌عنوان پنجمين مقصد گردشگری سال 2016 معرفى شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین