کد خبر: ۳۳۶۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

معجزه آویشن و زنجبیل برای درمان "آنفلوآنزا"

یک متخصص طب سنتی ضمن تشریح روش‌های پیشگیری از "آنفلوآنزا" بر خواص معجزه‌آسای آویشن و زنجبیل در پیشگیری و درمان این بیماری تأکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : محمد فصیحی دستجردی درباره روش‌های طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا اظهار داشت: نوشیدن دم‌کرده آویشن و زنجبیل مانع شیوع، گسترش و شدت یافتن آنفلوآنزا است.

وی افزود: اگر یک قاشق غذاخوری آویشن را با یک تکه زنجبیل مانند چای 20 دقیقه با حرارت ملایم دم کنیم و سپس با کمی عسل یا نبات میل کنیم، بسیار می‌تواند برای پیشگیری از آنفلوآنزا مفید باشد و در صورت ابتلا، بیمار باید تا روزی سه بار از این دمکرده را میل کند تا شدت بیماری کم شود.

فصیحی دستجردی با بیان "سردی‌ها و خنکی‌ها برای این بیماری بسیار بد است"، یادآور شد: افراد مبتلا به آنفلوآنزا باید از مصرف زیاد لبنیات یا مرکبات اجتناب کنند، همچنین باید توجه داشت که حجامت سرد است و مناسب نیست اما بادکش می‌تواند سریعاً تب را قطع کند.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: برای نوزادان شیرخوار، هر 12 ساعت و روزی سه بار روغن بادام‌تلخ روی سینه و شکم نوزاد مالید و ماساژ داده شود که این امر می‌تواند باعث افزایش مقاومت بدن نوزاد شود.

فصیحی دستجردی در پاسخ به این سؤال "برای افزایش اشتهای افرادی که پس از طی دوره آنفلوآنزا، دچار کم‌اشتهایی یا بی‌اشتهایی شده‌اند چه توصیه‌ای دارید؟"، تصریح کرد: این دسته از افراد می‌توانند پیش از صبحانه و شام یک فنجان عرق یونجه و عسل میل کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی و تبدار متذکر شد: کاهش سرفه‌های خشک در آنفلوآنزا تا یک ماه طول می‌کشد که ترکیب عسل، آب‌گرم و آبغوره هر 12 ساعت درمان آن است.

وی افزود: در این بیماری بخور گرم با فاصله از کودکان ایرادی ندارد ولی بخور سرد با توجه به ضرر رطوبت و نمناک شدن بدن توصیه نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، فصیحی دستجردی در پایان یادآور شد: پس از بهبود آنفلوآنزا، در بدن ضعف ایجاد می‌شود که مقدار کمی پودر دارچین به‌همراه عسل و آب گرم قبل از هر صبحانه و شام کمک‌کننده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین