کد خبر: ۳۳۶۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷

خرازی: پیروزی دونالد‌ترامپ، جهان را با بحران روبرو می‌کند/برخی به فکر حمد و سوره پوتین هستند!

یک کار‌شناس سیاست خارجی گفت: برخی به فکر درست کردن حمد و سوره پوتین هستند، درحالیکه نباید فراموش کرد پوتین، چچن را با خاک یکسان کرد و اگر دستش برآید بسیاری کارهای دیگر انجام خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدصادق خرازی دوشنبه شب در جمع حامیان دولت در یزد با اشاره به اینکه ایران در مقایسه با سده‌های اخیر نسبت به امروز تا این حد دارای قدرت ویژه و بازدارنده نبوده است، بیان داشت: این مهم در حالی رخ داده است که امنیت منطقه بخاطر عراق و سوریه شکننده است و حدود ۶۰ کشور در جنگ سوریه دخیل هستند. 

وی افزود: این مهم و همچنین جایگاه ژئوپولیتیک ایران در منطقه موجب شد تا سران ۶ کشور قدرتمند جهان بر سر میز مذاکره با ایران حاضر شوند.

خرازی در ادامه سخنان خود با طرح این سوال که نسبت تحولات داخلی با امنیت ملی چیست، گفت: در سال ۷۶ رابطه ایران با اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه قطع شده بود و به سطح پایینی رسیده بود، ولی با برگزاری انتخابات شرایط تغییر کرد و در‌‌ همان سال‌ها دولت آقای خاتمی توانست کنفراس سران کشورهای اسلامی را باحضور ۵۴ کشور برگزار کند، که در نوع خود بی‌سابقه بود. 

به گزارش خبرآنلاین، وی نمونه دیگر این تحول را در خرداد ۹۲ ذکر کرد و گفت: ضریب امنیت ایران با این انتخابات ارتقاء یافت.

صادق خرازی، با ابراز خوشوقتی از اینکه امروز همه گروه‌ها از انتخابات اسفند ۹۴ و نحوه مشارکت سخن می‌گویند، بیان داشت: امروز کسی به دنبال عدم مشارکت در دو انتخابات پیش رو نیست. 
این فعال سیاسی تاکید کرد که اصلاح طلبان قدر فرصتی که رهبر انقلاب آن را ایجاد کرده‌اند، بدانند.

وی در این ارتباط متذکر شد که برگزاری خوب این انتخابات، بسیاری از مسائل مورد نظر را حل خواهد کرد.

این کار‌شناس سیاست خارجی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نسبی بودن فضای سیاست خارجی گفت: دیده می‌شود برخی به فکر درست کردن حمد و سوره پوتین هستند ولی نباید فراموش کرد که پوتین همانی است که چچن را صاف کرد! و اگر دستش برسد پاکستان و افغانستان را می‌بلعد. 

وی در این ارتباط، راه روحانی را در سیاست خارجی، راه منطقی و معقول توصیف کرد و گفت: هدفگذاری درستی در عرصه سیاست خارجه انجام شده است.

خرازی در پایان، رای آوردن دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواهان را در امریکا بعید پیش بینی کرد ولی در عین حال گفت: اگر او پیروز شود، جهان با بحران روبرو می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین