کد خبر: ۳۳۶۷۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷

مراقبت از بیت‌المال در اینستاگرام وزیر بهداشت+عکس

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: امروز وقتی خبرهای رشوه و اختلاس را می‌خوانیم، دل همه ما به درد می‌آید، به ویژه وقتی که متوجه می‌شویم برخی از این ره گم کردگان، جزء همان گروه معتقد و متعصب دیروز بودند.
آفتاب‌‌نیوز : حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان ضمن بازخوانی خاطره ای از پاکدستی فنلاندی‌ها از حساسیت و مراقبت از بیت المال تاکید کرد.

به گزارش فارس، وی در اینباره در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: چند سال پیش وزیر بهداشت فنلاند با افشاگری رسانه‌ها و فشار افکار عمومی مجبور به استعفا شد؛ می‌دانید چرا؟
به‌خاطر چند نوبت استفاده از تلفن دولتی برای مکالمه با همسرش ... شاید شما هم این متن را خوانده یا شنیده باشید. البته فنلاند در حوزه روابط اجتماعی و سیاسی یکی از پاک‌ترین کشورهای دنیا است و علی‌رغم این‌که اعتقادات و باورهای دینی ما را ندارند، از اموال و بودجه عمومی به خوبی مراقبت می‌کنند.

قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: یکی از آرزوهایم این است که روزی ما هم جزء 10 کشور پاک دنیا باشیم و چنین عملکردی در مناسبات فردی و اجتماعی داشته باشیم.

 
تاکید مجدد وزیر بهداشت بر مراقبت از بیت‌المال+عکس

وی افزود: بازخوانی خبر وزیر فنلاندی، خاطرات سال‌های اول انقلاب را در ذهن و جانم زنده کرد ... کسانی که آن روزها را درک کرده‌اند، به یاد دارند که وقتی وارد اتاقی از سازمان یا اداره‌ای می شدیم، جعبه کوچکی روی میز و کنار تلفن جا خوش کرده بود، هر بار که از تلفن محل کار تماسی غیر اداری گرفته می‌شد، یک دو ریالی به سکه‌های داخل جعبه اضافه شده و هر چند روز یک بار، سکه‌ها تحویل امور مالی می‌شد. برخی حتی بیشتر رعایت می‌کردند و مقید بودند برای تماس‌های شخصی، خود را به تلفن عمومی سکه‌ای برسانند. این شیوه اگر چه عمومیت نداشت اما فرهنگی پسندیده بود که با انقلاب جان گرفت.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز وقتی خبرهای رشوه و اختلاس را می‌خوانیم، دل همه مان به درد می‌آید. به ویژه وقتی که متوجه می شویم برخی از این ره گم کردگان، جزء همان گروه معتقد و متعصب دیروز بودند. از خداوند بزرگ و مهربان می‌خواهم هیچ یک از ما را آنی به خودمان وانگذارد؛ که شیطان همیشه در کمین است و دام وسوسه اش همواره در مسیر حیات ما گسترده.

وی یادآور شد: امروز بخشنامه‌ای دیگر با تاکید مجدد بر حساسیت و مراقبت از بیت المال همکارانم برای آماده کردم، پیش‌تر هم بخشنامه هایی مبنی بر ممنوعیت اهدای هدایا، چاپ و ارسال بنرها و... صادر شده که امیدوارم در زیر مجموعه ها به دقت اجرایی شود.

هاشمی در پایان تاکید کرد: نهادینه کردن این فرهنگ، البته زمان بر است، اما تذکر و یادآوری همیشه و برای همه ما لازم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
0
4
موفق باشيد.نام نيکتان پاينده باشد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین