کد خبر: ۳۳۶۷۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶

نجفی: پاسخ رژیم صهیونیستی را در پایان جلسه آژانس دادیم

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از تصویب قطعنامه شورای حکام در خصوص مختومه‌شدن پی.ام.دی گفت: شورای حکام آژانس، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که براساس آن، موضوع پی.ام.دی یا مسائل گذشته و حال مختومه شد.
آفتاب‌‌نیوز : رضا نجفی افزود: این قطعنامه و تمام قطعنامه‌های قبلی شورای حکام خاتمه پیدا کرد و فسخ آن از روز اجرای برجام خواهد بود.

وی با بیان اینکه به این ترتیب ما دیگر موضوعی به نام پی.ام.دی نداریم، ادامه داد: پی.ام.دی پرونده‌اش بسته شده و به تاریخ پیوسته است و از الان به بعد، مبنای کار آژانس فقط اجرای برجام و نظارت بر بخش‌هایی است که مربوط به اقدامات هسته‌ای ایران طبق برجام است.

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: اکثر کشورها در جلسه امروز که جلسه‌ای طولانی هم بود، تقریبا حمایت کردند و تنها نماینده رژیم صهیونیستی بود که منزوی بود و بیانیه‌اش برخلاف بیانیه سایر کشورها بود که البته ما پاسخش را در انتهای جلسه دادیم.

نجفی در پاسخ به این سوال که مرحله بعدی چه خواهد بود، گفت: در مرحله بعدی ما بر اساس دستور مقام معظم رهبری، بحث اقداماتمان در اراک و همینطور تبادل سوخت و ذخایر سوخت غنی‌شده را می‌توانیم انجام دهیم و پیش‌بینی کارشناسان ما این است که این کار ظرف دو یا سه هفته انجام شود.

وی افزود: اگر این اقدام انجام شود، بقیه کارها را هم همزمان انجام می‌دهند؛ مثل جمع‌کردن باقیمانده سانتریفیوژها و علاوه بر آن تعدادی که توافق کردیم که اگر ظرف دو یا سه هفته آینده انجام شود، آژانس می‌تواند به صورت یک گزارش اعلام کند که ایران، اقداماتش را طبق برجام انجام داده است.

به گزارش ایسنا، نجفی گفت: اگر آژانس این مطلب را اعلام کند، آن روز، روز اجرای برجام خواهد بود و از همان روز تمام قطعنامه‌های شورای امنیت همزمان لغو خواهد شد و تمام قطعنامه‌های شورای حکام فسخ خواهد شد و تمام تحریم‌های شورای امنیت لغو خواهد شد و تمام تحریم‌های هسته‌ای دوجانبه و چندجانبه اتحادیه اروپا و آمریکا هم باید کاملا لغو شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین