کد خبر: ۳۳۶۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲

شانتاژ رسانه‌های دلواپس درباره خواهر دو شهید جنگ تحمیلی

نکته حائز اهمیت اینکه چون فرشچی استاد دانشگاه است حقوقی بابت منصب معاونت از سازمان دریافت نمی‌کند، اگر چه سابقه بیش از 18 ساله در همکاری های علمی و پروژه ای دریایی با این سازمان دارد. با این اوصاف یک سوال باقی می‌ماند که آیا پرداخت 4 میلیون‌تومان کمک‌رفاهی برای دو ماه به معاون معاون رئیس جمهور رقم زیادی است؟
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب‌یزد نوشت: روز گذشته به گمان پرده‌برداشتن از یک رسوایی و فساد مالی در سازمان حفاظت محیط زیست دو خبرگزاری دلواپس شادمانه تیتر یک زدند: " کمک میلیونی ابتکار به معاونش +سند". بودن صفت میلیونی و چیدمان تیتر در لحظه نخست هوش را از سر آدم می‌پراند؛ هرچند طبع مردم ما به واسطه حضور افرادی چون "ب.ز" و :ب.ش" و"الف.خ" میلیاردی شده و کمتر خبری در حد میلیون می‌تواند نظر مردم را به خود جلب کند مگر آنکه پیش از 6 صفر میلیون لااقل یک صفر یا دوصفر دیگر هم آمده باشد که در غیر این صورت 3-4 میلیون و 5-6 میلیون حتی پول یک دستگاه پراید سال 80 هم نیست!

با خواندن متن خبر تنها دو موضوع به ذهن خطور می‌کند؛ موضوع اول «فیل و فنجون»‌بازی رسانه‌ای یا خبرسازی ناشیانه ای است که با بهانه قرار دادن کمک رفاهی 4 میلیون‌تومانی ابتکار به معاونش آن هم برای دو ماه مطرح می شود. حتی این رسانه‌ها از شرم ناچیز بودن رقم، حاضر به قید آن در تیتر نشده‌ و متوسل به کلک‌های تیترزنی شده‌اند تا مبادا در وهله اول مورد انتقاد مخاطب قرار گیرند که «ای بابا شما کجای کارید! اون وقت که میلیاردی میلیاردی هولوپی می‌کشیدن بالا یا اختلاس می‌کردن یا هزینه سفر ظاهرا کاری اما خانوادگی به نیویورک می‌شد یا 1430 سکه طلا تو وزارتخونه فلان دولت مثل نقل و نبات بخشش می‌کردن چرا جیکتون درنیومد که حالا واسه خاطر 4 میلیون تومن شاخ شدین و شاخ و شونه می‌کشین و می‌خواین شاخ بشکونین!»

موضوع دوم هم تلاشی است که رسانه‌های مزبور برای این افشای تاریخی کشیده‌اند که جای دارد همین‌جا بابت زحماتی که برخی رسانه‌ها نه در راستای اصلاح امور مملکتی که تنها برای پاشیدن بذر بی‌اعتمادی و هوچی‌گری در جامعه می‌کشند، تشکر کرد. با این اوصاف اما شاید برای بسیاری این سوال پیش آید که هرچند کمک 4 میلیون تومانی آنقدری ناچیز است که به چشم نیاید، اما دلیل این کمک رفاهی اصلا چه بوده؟

برای پاسخ به این سوال در درجه اول شاید بد نباشد در ابتدا نظری بیندازیم به روزمه کاری و تحصیلی معاون معاون رئیس جمهور که کمک رفاهی 4 میلیونی به او به مزاج عده‌ای خوش نیامده است.

پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌های علوم جانور شناسی مقطع کارشناسی، جانورشناسی با تخصص در بیولوژی دریا، مقطع کارشناسی ارشد، پایان‌نامه «مشکلات آلودگی نفتی در اقیانوس هند و اثراتش بر موجودات دریایی، مقطع دکترا و مدیریت مناطق ساحلی، «مطالعات اقتصادی-اجتماعی نواحی ساحلی بمبئی» در مقطع فوق دکترا در کشور هند به پایان رسانده است. وی همچنین عضویت در جوامع و انجمن های تخصصی از جمله عضو دائمی ‌و بورسیه جامعه اکولوژی هند و عضو دائمی‌انجمن شیلات هند، عضو جامعه متخصصین فنی Fishery هند، عضو جامعه علوم محیط زیست ایران و عضو مرکز تحقیقات محیط زیست و انرژی ایران در کارنامه فعالیتش به چشم می‌خورد.

پروین فرشچی معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست دارای نشان افتخار بین‌المللی بانوان موفق دنیا (ABI) در سال 1999 و دارای دیپلم افتخار «راه‌های گفت‌گو و ثبات اقتصادی منطقه خزر» در نشست اقتصاد بین‌المللی مسکو در سال 2001 می‌باشد. از مقاطع تجربیات شغلی وی می‌توان به مشاور ارشد محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست، عضو هیئت علمی‌دانشگاه آزاد اسلامی، رییس مرکز منطقه‌ای مدیریت نواحی ساحلی یکپارچه، مشاور برنامه عمل استراتژیک و مدیر پروژه و همکاری های منطقه‌ای محیط زیست دریای خزر و مشاور عالی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در مسائل محیط زیست دریای خزر از سال 2009 تا 2012 اشاره کرد.

نکته حائز اهمیت اینکه چون فرشچی استاد دانشگاه است حقوقی بابت منصب معاونت از سازمان دریافت نمی‌کند، اگر چه سابقه بیش از 18 ساله در همکاری های علمی و پروژه ای دریایی با این سازمان دارد. با این اوصاف یک سوال باقی می‌ماند که آیا پرداخت 4 میلیون‌تومان کمک‌رفاهی برای دو ماه به معاون معاون رئیس جمهور رقم زیادی است؟

پ.ن: اگر اخلاق را رعایت نمی‌کنید حداقل کمی‌انصاف را رعایت کنید. دکتر پروین فرشچی خواهر دو شهید جنگ تحمیلی هم هست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین