کد خبر: ۳۳۷۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

اظهار تعجب پاکستان از قرارگرفتن نامش در ائتلاف نظامی "اسلامی"/ عربستان توضیح دهد

وزارت خارجه پاکستان تعجب خود را نسبت به قرار گرفتن نام این کشور در ائتلاف نظامی "اسلامی" ابراز کرد که اخیرا عربستان از تشکیل آن خبر داد و در آن نام 34 کشور آمده است.
آفتاب‌‌نیوز :
عزیز چودری، وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه از اخباری مبنی بر ملحق کردن پاکستان به فهرست کشورهای شرکت کننده در ائتلافی که اخیرا عربستان از تشکیل آن خبر داد، متعجب است، عنوان داشت که این اقدام بدون اطلاع اسلام آباد صورت گرفته است.

وی تصریح کرد که سفیر پاکستان در ریاض را مامور کرده است تا از عربستان در مورد این مساله توضیح بخواهد، با توجه به این که سیاست دولت پاکستان این است که با استقرار نیروهای خود در خارج از مرزهایش مخالف است، به جز آن نیروهایی که تحت لوای هیات‌های حافظ صلح سازمان ملل هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی المحیط، پاکستان تنها کشوری نیست که نسبت به قرار گرفتن نام خود در فهرست ائتلاف جدید عربستان متعجب شده است، چرا که وزارت خارجه لبنان نیز این مساله را تکذیب کرد که از تشکیل ائتلافی که نام لبنان نیز در بین اعضای آن آمده است، اطلاع داشته باشد.

عربستان سعودی مدعی شده بود، علاوه بر 34 کشور عضو در این ائتلاف، "بیش از 10 کشور اسلامی دیگر نیز هستند که این ائتلاف را تایید کرده‌اند و تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ خواهند کرد که ازجمله این کشورها اندونزی است.

این در حالی است که رتنو ال پی مارسودی، وزیر خارجه اندونزی گفت که عادل الجبیر، همتای عربستانی وی با او در چندین مناسبت در مورد این طرح صحبت کرده است، اما "ریاض هنوز به تشریح این مساله نپرداخته که چگونه به این کار خواهد پرداخت".

وزیر خارجه اندونزی عنوان داشت: آنها می‌گویند که ما از این امر حمایت می‌کنیم. چه حمایتی؟.

رتنو تصریح کرد: اندونزی به هیچ وجه در هیچ ائتلاف نظامی با کشورهای دیگر مشارکت نخواهد کرد.

در آنکارا نیز تانجو چیچک، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت: ائتلاف جدید ضد "تروریسم" در زمینه هماهنگی نظامی و اطلاعاتی مهم است، اما طرح‌هایی برای تشکیل یک نیروی نظامی ترکیه‌ای در چارچوب این ائتلاف وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین