کد خبر: ۳۳۷۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

دادستان جدید شیراز معرفی شد

طی مراسمی با قدردانی از طهماسب یزدانیان، علی صالحی به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز معرفی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
طی مراسمی و با حضور رئیس کل دادگستری، استاندار و اعضای شوراهای تامین، قضایی و اداری استان فارس، ضمن قدردانی از اقدامات طهماسب یزدانیان، دادستان سابق، صالحی به‌عنوان دادستان جدید شهرستان شیراز معرفی شد.

رئیس کل دادگستری فارس در این مراسم به تشریح وظایف دادستان پرداخت و خاطرنشان کرد: در هر پرونده دادستان یکی از سه رکن اصلی محسوب می‌شود.

علی القاصی، با تاکید بر این‌که «دادستان در هر جرمی که واقع می‌شود از ابتدا تا انتهای مراحل دادرسی، ذی‌مدخل است» گفت: اگر وظایف دادستان به‌درستی اجرا شود قطعا شاهد ایجاد و ارتقای امنیت در جامعه خواهیم بود.

وی با بیان این‌که «دادستان علاوه بر شأن قضایی، شأن نظارتی نیز دارد» گفت: شان نظارتی دادستان در قالب مدعی‌العموم و وکیل جامعه ایفا می‌شود.

القاصی داشتن روحیه برخورد با جرائم، تکلیف‌گرایی، جسارت، شجاعت و پیگیر بودن را از خصوصیات یک دادستان دانست و تاکید کرد که دادستان در پرونده‌ها به عنوان مدعی‌العموم بوده و نمی‌تواند بی‌طرف باشد و از حقوق جامعه بگذرد.

به گزارش ایسنا، استاندار فارس نیز با اشاره به این‌که «حاکمیت قانون و تامین امنیت نیاز هر جامعه‌ای برای دست‌یابی به توسعه متوازن است» دستگاه قضایی را یکی از مهمترین ارکان در تامین این دو نیاز دانست.

سیدمحمدعلی افشانی با یادآوری اینکه «امروز ایران اسلامی از امنیت مطلوبی برخوردار است» لزوم ارتقای اعتماد عمومی به تمام مجموعه‌های نظام خاصه سیستم قضایی از سوی مردم را یک ضرورت برشمرد.

افشانی کنترل فساد را از اهم موضوعات برای دست‌یابی به اعتماد مردم، امنیت و حاکمیت قانون برشمرد و تاکید کرد که اراده لازم برای برخورد با فساد در ابعاد مختلف جامعه در استان فارس وجود دارد.

به گزارش ایسنا، استاندار فارس، فساد را اولین مانع توسعه نامید و تاکید کرد که وجود فساد در هر اجتماعی امکان توسعه و پیشرفت را از بین خواهد برد.

وی شاخص عدالت در کشور را دادگستری و دستگاه قضایی دانست و تصریح کرد که منفعت عدل برای همه جامعه و جود و بخشش تنها برای گروهی خاص است.

به گزارش ایسنا،‌ رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس نیز با بیان این‌که «امنیت نسبی خوبی در فارس برقرار است» وجود همدلی و همکاری مناسب بین دستگاه‌های مختلف این استان را عاملی مهم توصیف کرد.

حجت‌الاسلام امین رصاف، فارس را استانی آسیب‌پذیر دانست و تاکید کرد که دستگاه قضایی به‌تنهایی قادر به کاهش جرائم و مشکلات جامعه نیست اما یک رکن اساسی در این موضوع محسوب می‌شود.

رصاف همچنین در خصوص موضوع نفوذ و حساسیت آن مطالبی را عنوان و با اشاره به قرار داشتن در ایام انتخابات، بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق در مواجهه با اقدامات ضد فرهنگی دشمنان نظام، تاکید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین