کد خبر: ۳۳۷۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

هدف‌گذاری تویوتا برای فروش 10 میلیون خودرو

تویوتا موتور افزایش اندک تولید جهانی به بالای 10 میلیون دستگاه و فروش 10.114 میلیون خودرو و کامیون در سال 2016 را پیش بینی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
این خودروساز که دایهاتسو و هیونو را در زیرمجموعه خود دارد، پیش بینی کرد کندی اقتصادهای نوظهور، رشد فروش در سال آینده را محدود می‌کند با اینهمه این گروه ژاپنی انتظار دارد با رسوایی آلایندگی که گریبانگیر رقیب آلمانی اش فولکس واگن شده است، همچنان عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان را حفظ کند.

در حالیکه این خودروساز انتظار دارد بازارش در آمریکا قوی بماند اما به دلیل کاهش فروش در تایلند و اندونزی، دورنمای تیره ای را برای خود متصور است.

انتظار می‌رود تقاضا برای خودرو در خاورمیانه که از کاهش شدید قیمتهای نفت آسیب دیده است، ملایم بماند.

با وجود دورنمای محتاطانه تویوتا، تحلیلگران پیش بینی می‌کنند این خودروساز ژاپنی در برابر فولکس واگن برتری خود را حفظ کند.

به گزارش ایسنا، رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی اکسید نیتروژن و دی اکسیدکربن شامل حداکثر 12 میلیون دستگاه از خودروهای این شرکت آلمانی در سراسر جهان می‌شود.

گروه فولکس واگن که برندهای متعددی شامل بنتلی و اسکودا دارد، در 11 ماه امسال با کاهش 1.7 درصدی فروش جهانی روبرو شد و 9.1 میلیون خودرو فروخت. فروش جهانی این خودروساز آلمانی تنها در نوامبر با کاهش 15 درصدی در آمریکا و کاهش 42 درصدی در آمریکای جنوبی، 2.2 درصد افت کرد.

در این بین تویوتا به مدد قیمتهای پایین نفت، از رونق تقاضا برای شاسی بلند "های لندر" و پیکاپ "تاکوما" برخوردار شد اما تحلیلگران می‌گویند بعید است این شرکت بتواند در نتیجه رسوایی فولکس واگن سهم بازار بیشتری کسب کند زیرا این گروه آلمانی از جایگاه قوی در آمریکا برخوردار نبوده است.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، تویوتا در یک دورنمای روشن کم سابقه برای بازار خانگی خود، پیش بینی کرد میزان فروش در ژاپن با عرضه نسل چهارم پریوس هیبریدی، سه درصد در سال 2016 رشد می‌کند هر چند که امسال هفت درصد کاهش دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین