کد خبر: ۳۳۷۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰

رحمانی فضلی و فانی در راه بهارستان

مجلس شورای اسلامی این هفته شاهد حضور وزرای کشور و آموزش و پرورش در صحن علنی، برای پاسخ به سوال دو نماینده خواهد بود؛ احتمال می‌رود، این هفته طرح «جرم سیاسی» نیز در صحن بهارستان بررسی شود.
آفتاب‌‌نیوز : صحن علنی مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو شاهد بررسی چند طرح و لایحه جدید خواهد بود؛ همچنین ۲ وزیر دولت نیز برای پاسخگویی به سوالات ۲ نماینده در صحن بهارستان حضور می یابند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این هفته لایحه «اصلاح قانون الحاق دولت ایران به کنوانسیون لغو ضرورت تصدیق رسمی اسناد دولتی بیگانه» را بررسی و تعیین تکلیف می کنند؛ این لایحه در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی و به صحن علنی ارسال شده است.

نمایندگان در این هفته همچنین گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه «ایجاد مناطق جدید آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و اصلاح محدوده برخی از مناطق آزاد» را بررسی می کنند.

صحن علنی مجلس این هفته همچنین شاهد بررسی چند لایحه ارائه شده از سوی دولت و بررسی شده در کمیسیون حقوقی و قضایی خواهد بود. این لوایح عبارتند از؛ «لایحه اساسنامه مرکز منطقه ای همکاری دستگاه های مبارزه با فساد عضو سازمان اکو، لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین ایران و پاکستان، لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین ایران و قبرس، لایحه موافقتنامه استرداد مجرمین بین ایران و قبرس، لایحه انتقال محکومان به حبس بین ایران و چین و لایحه انتقال محکومان به حبس الحاقی به موافقتنامه معاضدت قضایی متقابل در امور کیفری بین ایران و ترکمنستان».

برسی ایرادات شورای نگهبان به دو طرح سیاسی/ احتمال بررسی طرح «جرم سیاسی»

نمایندگان مردم در خانه ملت این هفته همچنین ایرادات شورای نگهبان به دو طرح «اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» و «نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی» را بررسی و رفع خواهند کرد.

بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره «طرح استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی»، دستور کار دیگر صحن علنی مجلس در هفته پیش رو است.

نمایندگان این هفته همچنین لایحه «تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی» و طرح «اصلاح تبصره یک ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت» و نیز «طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها» را بررسی می کنند.

احتمال می رود در هفته پیش رو و در صورت وجود زمان کافی، طرح «جرم سیاسی» نیز که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین نامه داخلی مجلس با اولویت در دستور کار قرار گرفته، بررسی شود.

حضور فانی و رحمانی فضلی در مجلس، برای پاسخ به دو نماینده

در هفته پیش رو همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای پاسخ به سوال ملی سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سوال سیدمهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در صحن علنی بهارستان حضور می یابند.

بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، بررسی گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره مشکلات ناشی از نحوه تعیین حریم و اراضی ساحلی در توسعه سواحل کشور نیز در دستور کار این هفته صحن علنی بهارستان قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین