کد خبر: ۳۳۷۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

اعلام وضعیت 'فاجعه ملی' در فیلیپین

باران های سنگین ناشی از دو توفان سهمگین که از هفته گذشته تاکنون فیلیپین را در نوردیده و تهدید ناشی از افزایش جاری شدن سیل، دولت این کشور را وادار به اعلام وضعیت 'فاجعه ملی' کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 'بنیگنو آکینو' رئیس جمهور فیلیپین شب گذشته در این کشور جنوب شرق آسیا پس از آن که توفان 'ملور' یا 'نونا' فیلیپین را درنوردید و ورود توفان 'اونیوک'، وضعیت 'فاجعه ملی' اعلام کرد.

فیلیپین با 100 میلیون جمعیت سالانه شاهد دستکم 20 توفان سهمگین است که صدها کشته برجای می گذارد.

به نوشته تارنمای 'فیل استار'، رئیس جمهور فیلیپین پس از توفان 'ملور' که آسیب های قابل توجهی در استان های 'آلبای'، جزیره سمر، میندورو شرقی، 'رومبلون' و 'سوروسوگون' برجای گذاشت، حالت فاجعه ملی را امضاء کرد.

شمار کشته شدگان پس از یک هفته توفان ویرانگر براساس گزارش سازمان های ملی و محلی نظارت بر بلایای طبیعی به 35 نفر افزایش یافته است.

بادهای موسمی سرد از شمال شرق و بارش باران در 'لوزون'، جزیره اصلی در شمال فیلیپین به جوامع کشاورزی نیز آسیب زیادی وارد کرده است.

براساس گزارش سازمان هواشناسی فیلیپین، طی هفته گذشته و جاری تقریبا تمام فیلیپین با ورود توفان 'اونیوک' و خروج توفان 'ملور' باران های سنگین و سیل را تجربه کرده اند و پیش بینی شده است میزان ریزش باران امروز (شنبه) به اوج خود برسد و از روز یکشنبه آب و هوا بهبود یابد.

جزیره 'سبو' شاهد دستکم 30 میلی متر باران درساعت در این مدت بوده است و از ساکنان خواسته شد برای تخلیه در حالت آماده باش باشند.

تاکنون گزارش فوری در مورد اثرات توفان امروز دریافت نشده است، اما همچنان 140 هزار نفر در 'لوزون' براثر توفان 'ملور' آواره هستند و در مراکز اسکان باقی مانده اند.

رئیس جمهور فیلیپین ضمن درخواست برای امدادرسانی به مردم، همچنین خواستار کنترل قیمت کالاهای اساسی در مناطق متاثر از توفان شده است.

توفان استوایی 'اونیوک' انتظار می رود تا روز دوشنبه از فیلیپین خارج شود.

توفان سهمگین 'های یان' که سال 2013 فیلیپین را مورد حمله قرار داد، باعث کشته و ناپدیدشدن هفت هزار و 350 نفر شد. توفان 'واشی' نیز سال 2011 بیش از یکهزار و 200 کشته به همراه داشت و توفان 'بوفا' در سال 2012 حدود دو هزار کشته و ناپدید برجای گذاشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین