کد خبر: ۳۳۷۳۳۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

فروش هوای جنگل های کانادا در چین

به دنبال تشدید آلودگی هوا، مردم چین قوطی های هوای تازه از جنگل های کانادا را که بهای آن هر 10 لیتر بیش از 22 دلار است می خرند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی «ساینس آلرت» که یک پایگاه تحقیقاتی چند ملیتی است، شاید ابتدا یک شوخی به نظر برسد، اما ناگهان فروش هوای تازه «کوه های راکی» به تجارتی پرفروش در چین تبدیل شد و این محموله وارداتی از کانادا ظرف چهار روز فروش زیادی در بین مردم چین را تجربه کرد.

«مسس لام» بنیانگذار این نوع تجارت به روزنامه انگلیسی «تلگراف» گفت: نخستین تجربه از فروش هوا به سال 2013 و به یک زوج کانادایی برمی گردد و این دو، یک کیسه هوا را در یک حراج موسوم به «ای بای» کمتر از 66 سنت به فروش رساندند دومین مورد نیز به 160 دلار فروخته شد و در این بین متوجه شدیم بازار خوبی برای این محصول وجود دارد.

وی در گفت و گو با سازمان پست ملی کانادا گفت: تقاضا برای این محموله ها در مناطقی که آلودگی هوا در آنها زیاد است، می تواند روز به روز بیشتر شود.

در حالی که بیشتر ما هوای تمیز را به طور رایگان استفاده می کنیم، اما افزایش آلودگی در پکن نگرانی هایی را برای مردم این شهر به وجود آورده تا جایی که مردم حاضر می شوند برای یک بطری یا قوطی 10 لیتری هوا که حاوی 200 بار نفس تازه است، 22.95 دلار آمریکا بپردازند.

بر اساس این گزارش، بهای هوای تازه دریاچه «لوئیز» با حجم 7.7 لیتر و محتوی 150 بار نفس تازه به همان قیمت معامله می شود.

مشتریان برای خرید بطری هوای تازه دو گزینه دارند یا بطری با 97 درصد اکسیژن خالص را برمی گزینند و یا بطری های با 78 درصد نیتروژن، 21 درصد اکسیژن و مابقی گازهای دیگر را انتخاب می کنند.

شرکتی که این محصولات را به فروش می رساند مدعی است هرکس بطری هوای تمیز و تازه را خرید کند هوای تازه پارک ملی «بنف» در منطقه «آلبرتا» کانادا و یا هوای تازه دریاچه «لوئیز» را به ریه های خود می فرستد و به هوشیاری و رهایی فرد از آلودگی و خطرات آن کمک می کند.

بر اساس سازمان پست کانادا، سال گذشته مقصد این نوع محموله ها بیشتر کشورهای آمریکای شمالی، هند و خاورمیانه بود، اما از آنجایی که هوای چین در حالت وضعیت قرمز رسیده است، از دو ماه پیش بازار این کشور به بزرگ ترین بازار خارجی این محموله تبدیل شده است.

«لام» گفت: هفته گذشته و ظرف چهار روز 500 بطری از این محموله در چین فروخته شد و چهار هزار بطری نیز که از قبل پیش فروش شده به مقصد این کشور ارسال شده است. هرچند مقام های محلی در تلاش هستند تا از طرق دیگری این آلودگی را که ذرات معلق در هوا به 20 برابر بیشتر از استاندارد رسیده برطرف سازند.

به گزارش ایرنا، ماه نوامبر گذشته شاخص کیفیت هوا در چین 666 و در وضعیت خطرناک قرار گرفت که به اعتراف مقام های چینی این آلودگی از افزایش 17 درصدی مصرف ذغال سنگ و ورود بیش از یک میلیارد تن دی اکسید کربن به هوا ایجاد شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین