کد خبر: ۳۳۷۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳

صالحی خبر داد: صادرات حدود 9 تن اورانیوم غنی‌شده ایران به روسیه

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: حدود 9 تن اورانیوم غنی شده ایران در چند روز آینده به روسیه صادر می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
علی اکبر صالحی روز شنبه در حاشیه دومین رونمایی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان که در سالن اجلاس سران برگزار شد درمورد تبادل سوخت ایران افزود: تبادل سوخت به خوبی پیش رفته همچنان که پیش از این هم اعلام شد ما 137 تن کیک زرد از کشور روسیه وارد کرده ایم و در چند روز آینده نیز حدود 9 تن اورانیوم غنی شده ایران به روسیه صادر می شود. 

وی درمورد بسته شدن پرونده پی. ام . دی و روند اجرای برجام و اولویت های در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: کارها خوب پیش می رود و یک سری اقدامات موازی وجود دارد که ما باید انجام دهیم مانند برچیدن سانتریفیوژها که این کار طبق روالی که اندیشیده شده به جلو پیش می رود و ما باید به گونه ای سانتریفیوژها را برداریم که حداقل صدمات را ببیند.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: موضوع اراک است که باید مخزن مورد نظر را خارج کنیم، مقدمات کار فراهم شده ولی ما منتظر هستیم روز دوشنبه سند دیگری نیز در وین به امضا برسد که این سند نهایی خواهد بود و سند چهارمی است که ما در ارتباط با اراک خواهیم داشت. 

صالحی ادامه داد: این سند ضمانت کافی برای این که ما مطمئن باشیم آنها ملتزم به تعهدادتشان هستند، ایجاد می کند البته ما با ماه دسامبر که تعطیلات غربی ها است روبه رو شده ایم اما تمام تلاش خود را می کنیم که به رغم محدودیت ها در تعطیلات آنها بتوانیم همه موارد طبق روال پیش برود و تا هفته سوم دی ماه شاهد رفع تحریم ها باشیم.

وی همچنین درمورد تولید رادیوداروها گفت: تعداد رادیوداروهایی که در کشور تولید می شود نسبتا مناسب است و در طول زمان به تعداد آنها با توجه به همکاری که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم، اضافه می شود. 

به گزارش ایرنا، مراسم دومین رونمایی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان امروز با حضور علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. در این مراسم از 32 محصول دانش بنیان رونمایی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین