کد خبر: ۳۳۷۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵

تل‌آویو جنگل‌های جولان را هم نابود کرد

منابع صهیونیستی از اقدام تل‌آویو در تخریب جنگل‌ها و قطع درختان در منطقه جولان با هدف تعیین مرزهای شمالی‌ با لبنان برای آمادگی در هرگونه جنگ احتمالی خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
سایت خبری عبری زبان "ان.ار.جی" در گزارشی از سلسله اقدامات رژیم صهیونیستی با هدف ترسیم مرزهای شمالی‌اش با لبنان نوشت که بولدوزرهای این رژیم در منطقه جولان شروع به قطع درختان و حذف بخشی از ارتفاعات موجود کرده‌اند.

طبق اعلام این سایت وضعیت برای ساکنان بومی این منطقه در حال تغییر است. همچنین فرماندهی منطقه شمالی ارتش این رژیم مدعی است که در حال آمادگی برای جنگ آتی هستند.

این سایت عبری زبان وضعیت این منطقه را چنین توصیف کرد: بولدزرها و ماشین‌های حفاری بزرگ ارتفاعات موجود در مرز با لبنان را می‌بلعند و جنگل‌هایی که امکان نفوذ به "اسرائیل" را فراهم می‌کردند در حال نابودی هستند. در این فضای جدید ردیابی کسانی که بخواهند از مرزها عبور کرده و خواسته سید حسن نصرالله (دبیرکل حزب الله لبنان) را در تصرف شهر الجلیل تحقق بخشند، بسیار آسان شده است. این تهدید همواره از زمان جنگ دوم لبنان وجود داشته است.

به گزارش ایسنا، یکی از مسئولان فرماندهی جبهه شمالی ارتش اسرائیل و مسئول اجرایی سیستم جدید مرزی با اشاره به اینکه رسانه‌های لبنانی اقدام به تصویربرداری از این فعالیت‌ها می‌کنند، مدعی شد، این رسانه‌ها اقدامات ما را به نگرانی و ترس از قدرت حزب‌الله نسبت می‌دهند ولی من این اقدامات را عاقلانه و با پیش‌بینی آینده و آمادگی برای آن می‌دانم. اکنون به دنبال عبرت‌گیری از جنگ قبلی با لبنان نیستم و فقط بر آمادگی برای جنگ بعدی تمرکز کرده‌ام.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین