کد خبر: ۳۳۷۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

آلودگی هوا، مدارس اصفهان را تعطیل کرد

دبیر مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوای اصفهان (مهار) از تعطیلی مدارس کلانشهر اصفهان و تعدادی از شهرستانهای استان به علت افزایش غلظت آلاینده های هوا خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : حمید ظهرابی شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمامی مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و مقطع تحصیلی ابتدایی شهرستانهای اصفهان، شاهین شهرومیمه، خمینی شهر ، نجف آباد، فلاورجان، لنجان، مبارکه، برخوار و کاشان فردا یکشنبه تعطیل است.

وی اظهار کرد: این تصمیم با توجه به تداوم شرایط هشدار وضعیت هوای اصفهان و شهرستانهای مذکور گرفته شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست اصفهان افزود: براساس پیش بینی های جوی اداره کل هواشناسی استان غلظت آلاینده ها از اواخر فردا در هوای اصفهان و دیگر شهرستانها کاهش و شرایط کیفی هوا بهبود می یابد.

ظهرابی از شهروندان درخواست کرد که از هرگونه تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.
وی افزود: بر این اساس کودکان، افراد مسن، خانم های باردار و کسانی که دارای مشکلات تنفسی هستند از تردد در سطح شهر اصفهان تا خروج از شرایط فعلی خود داری کنند.

وضعیت کیفیت هوای اصفهان امروز شنبه با میانگین 151 در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شده است.

این وضعیت به دلیل سکون، پایداری هوا و انباشت آلاینده ها در هوای اصفهان ایجاد شده است.
بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از 0 تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

مرکز پیش بینی های جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز تا روز یکشنبه برای کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی شرایط غبار آلودگی هوا را پیش بینی کرده است.

شهروندان باید در شرایطی که آلودگی هوا از مرز سالم عبور می کند، توصیه ها و مراقبت های بهداشتی و تغذیه ای لازم را به کار گیرند.

البته گروه های در معرض خطر و حساس در مقابل آلودگی هوا شامل کودکان، سالمندان ، مادران باردار و مبتلایان به بیماری های قلبی و ریوی در زمان افزایش غلظت آلاینده ها باید بیش از سایرین مراقب سلامت خود باشند.

تمام افراد بویژه گروه های حساس و در معرض خطر در زمانی که آلاینده های خطرناک هوا افزایش می یابد، باید در صورت امکان از حضور در مکان های باز خودداری کنند.

افراد دارای بیماری انسداد دستگاه تنفسی، آسم و بیماری های قلبی - عروقی بیشتر از دیگران باید نکات ایمنی را رعایت و از فعالیت در فضاهای باز خودداری و در چنین مواقعی در منزل استراحت کنند.
در مواقع یادشده باید به اندازه کافی از مایعات استفاده و از خوردن غذاهای آماده در بیرون از منزل و نیز سفرهای غیرضرور در سطح شهر پرهیز کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین