کد خبر: ۳۳۷۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

کنسرت یلدایی آزاد در آسایشگاه کهریزک

«داود آزاد» به‌مناسبت شب یلدا برای سالمندان‌، معلولان و بیماران «ام‌اس» آسایشگاه خیریه‌ی کهریزک کنسرت برگزار می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : این هنرمند فعال در زمینه‌ی موسیقی عرفانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: 30 آذرماه همزمان با شب یلدا، یکی دیگر از اجراهای خیریه‌ام را روی صحنه خواهم برد و بخشی از قطعات قدیمی‌ام را همراه کارهای جدید اجرا خواهم کرد.

او ادامه داد: مدت‌ها بود قصد داشتم برای این عزیزان، کنسرتی برگزار کنم و مناسبت «شب یلدا» برای این رویداد زمان خوبی بود.

وی با بیان این‌که مدتی است در راستای اجراهای خیریه بدعت‌گذاری کرده‌ام، گفت: تابستان گذشته برای کودکان کشور مکزیک کنسرت دادم. برگزاری کنسرتی در زندان اصفهان و کنسرتی دیگر در تورنتو (کانادا) از دیگر اجراهای خیریه‌ام هستند و احتمالا اسفندماه نیز کنسرتی در کرمان برگزار می‌کنم.

آزاد همچنین از انتشار آلبوم جدیدش خبر داد و اظهار کرد: اثر جدیدم با عنوان «لیلی‌نامه» حدود سه هفته‌ی دیگر منتشر خواهد شد. این آلبوم صدایی متفاوت از گروه را به گوش مخاطب می‌رساند. در چند قطعه، ساز ویلنسل توسط یک نوازنده‌ی انگلیسی نواخته شده و ساز کنترباس نیز در قطعه‌ای دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. فضای این آلبوم کاملا عرفانی و معنوی است و از اشعار مولانا در آن بهره گرفته‌ایم.

این هنرمند همچنین گفت: این اثر دو قطعه‌ی ریتمیک دارد که در موسیقی ایران کاری نو محسوب می‌شود. یکی از این قطعات، کاری 9 ضربی است که کسی چنین کاری نساخته و فکر می‌کنم برای مخاطب جالب باشد. قطعه‌ی «مشق نام لیلی» که در کنسرت‌های اخیرم خیلی از آن استفاده‌ کرده‌ام نیز در این مجموعه گنجانده شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در آلبوم جدیدش از تلفیق‌های نو بهره برده است؟ بیان کرد: نمی‌توان گفت که «لیلی‌نامه» یک اثر تلفیقی است؛ اما در عین حال یک سازبندی مدرن دارد. در این اثر از «نی‌انبان» و سازهای کوبه‌ای جنوب نیز استفاده شده است.

به گزارش ایسنا،‌ داود آزاد فراگیری ساز تار را از 20 سالگی به‌طور خود‌آموز آغاز کرد. او از همان ابتدا، برای جست‌وجو و تحقیق در آثار گذشتگان موسیقی تلاش کرد. آزاد جزو معدود هنرمندانی است که آثار تحقیقی خود را بر پنجه و مضراب ساز پیاده کرده است.

این هنرمند موسیقی در نواختن سازهای تار، سه‌تار، عود و رباب، تنبور، دف و کمانچه تخصص دارد و تا به حال بیش از 300 کنسرت در ایران، هند، اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، استرالیا و ... برگزار کرده است.

این هنرمند چند روز دیگر ایران را ترک خواهد کرد و اجراهایش را در تورنتو از سر خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین