کد خبر: ۳۳۷۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

حزب‌الله لبنان شهادت سمیر قنطار را تایید کرد

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای کوتاه شهادت سمیر قنطار، از فرماندهان ارشد خود را تایید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از پایگاه خبری العهد، در این بیانیه آمده است: در ساعت 10:15 عصر شنبه در حمله جنگنده‌های دشمن صهیونیستی به ساختمانی مسکونی در شهر جرمانا واقع در حومه دمشق، سمیر قنطار، فرمانده اسرای لبنانی در زندان‌های اسرائیل و چند شهروند سوری به شهادت رسیدند. خداوند همه شهدا را قرین رحمت خود بگرداند و با انبیا محشور کند.

در همین حال وزیر مسکن رژیم صهیونیستی به عنوان اولین واکنش از سوی صهیونیست‌ها از ترور سمیر قنطار در حمله این رژیم به سوریه استقبال کرد.

وی در اظهاراتش به این مساله که جنگنده‌های اسرائیلی مسئول شهادت وی باشند اشاره‌ای نکرد.

یوآو گلان در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل مسئول حمله به دمشق است یا خیر، گفت: من نه تایید می‌کنم و نه چیزی را در این باره رد می‌کنم.

در همین حال سایر مسئولان اسرائیلی از جمله سخنگوی ارتش اسرائیل از ارائه هرگونه توضیحات در این خصوص امتناع می‌کنند.

سمیر قنطار که فرمانده اسرای مقاومت خوانده می‌شد، قدیمی‌ترین اسیر لبنانی و عرب محسوب می‌شود که رژیم صهیونیستی دستگیر کرده است. او اولین بار در سال 1978 در یک عملیات علیه نظامیان رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شد.

این فرمانده ارشد حزب‌الله در سال 2008 در تبادل اسرا میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد. آزادی وی که تل‌آویو تحت فشار مقاومت مجبور به پذیرش آن شد، با انتقادهای گسترده‌ای در رژیم صهیونیستی مواجه شد.

آمریکا اواسط شهریور امسال نام سمیر قنطار و دو عضو دیگر گروه‌های مقاومت را در لیست تروریست‌های تحت تعقیب خود قرار داد.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی تاکنون چند بار تلاش کرده که سمیر قنطار را ترور کند اما هیچگاه موفق به از میان برداشتن وی نشده بود. آخرین تلاش اسرائیل برای ترور قنطار به مرداد ماه امسال بر می‌گردد که در آن جنگنده‌های ریم صهیونیستی اهدافی را در بلندی‌های جولان سوریه و شرق لبنان بمباران کردند که هدف از آن ترور قنطار اعلام شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین