کد خبر: ۳۳۷۵۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱

هشدار قاضی صلواتی به وکیل بابک زنجـانی: توهین نکنید

قاضی ابوالقاسم صلواتی در جلسه امروز دادگاه سه بار به وکیل مدافع متهم ردیف سوم هشدار داد به بازپرس و دادسرا توهین نکند و در عین حال سید سجاد سعیدی مهر وکیل مدافع متهم ردیف سوم گفت: 137 شرکت زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی در حقیقت نه فروخته و نه خریداری شد اما برای سه نفر درخواست اعدام دارند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، وکیل مدافع متهم ردیف سوم در بیست و چهارمین جلسهه رسیدگی به متهمان پرونده نفتی که با درخواست قاضی صلواتی برای ادامه دفاعیات به جایگاه احظار شده بود چند بار از بازپرس و دادسرا گلایه کرد که با واکنش شدید قاضی صلواتی در این زمینه مواجه شد و قاضی با تذکر به او گفت: چندین بار است که به بازپرس و دادسرا توهین می کند و من همه این موارد را نوشته و در صورت جلسه نیز می آورم.
 
 
** اظهارات سخنگوی قوه قضاییه در روند رسیدگی به این پرونده می تواند موثر باشد

 
سید سجاد سعیدی مهر در ادامه دفاعیات از موکل خود در برابر اتهامات وارده از جلسه قبل گفت: قبل از ادامه دفاعیات مجدد نکته ای را ذکر می کنم یکی اینکه آقای اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری قبلی خود مطالبی یاد کرد که می تواند در روند رسیدگی ها در آینده موثر باشد.
 
وی اضافه کرد: بیانات ایشان را به فال نیک می گیریم.

وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده نفتی افزود: همچنین نماینده دادستان در جلسات قبل وجود نقص در دادسرا را رد نکرد و تاکید داشتند که مطالب دادسرا نص قرآن نیست.

این وکیل مدافع با بیان اینکه ناچارم مطالبی را با عنوان گلایه مطرح کنم تصریح کرد: اما می خواهم بپرسم آیا دادگاه نیز خود را ملزم به رعایت تمام موازین دادرسی دارد یا نه چون در جریان دفاع موکلم در سه جلسه گذشته، وقتی که هخنوز دفاعیات او به پایان نرسیده بود، دادگاه این دفاعیات را قطع کرد و جلسه بعد به صورت غیرعلنی برگزار شد که بعد از وقفه ای دفاعیات موکلم در جلسه بیست و سوم ادامه یافت.

وی افزود: دادگاه برای رعایت حال موکلم توصیه کرد دفاعیات را به صورت لایحه تقدیم کند اما در وقت تنفس و در مجالی کوتاه سوالات پیاپی از موکل پرسید و در جایی به جای موکلم پاسخ داد.
 
سعیدی مهر با استناد به ماده 369 آیین دادرسی کیفری گفت: بر اساس این ماده استمرار جلسات جز تنفس الزامی بوده اما در دفاعیات موکل به نحو غیر منتظره ای شکاف افتاده است که شاید دادگاه به دلیل مسایل مهم تر شکاف انداخته اند که ما در جریان نیستیم.

وی اضافه کرد: خودم پنج روز قبل دفاعیات را آغاز کردم که دادگاه با وقفه پنج روزه آغاز شد و قاضی مطالبی را در جلسات قبل مطرح کردند که تیتر جراید شده است و دیگر کار از کار گذشته و نمی توانم آنگونه که باید به آنها پاسخ دهم.
 
 
** پاسخ قاضی صلواتی به اظهارات وکیل متهم ردیف سوم
 
قاضی ابوالقاسم صلواتی قبل از وقت تنفس خطاب به وکیل متهم ردیف سوم گفت: دادگاه در آغاز هر جلسه تذکرات قانونی خود را اعلام می کند و اگر مطالبی در رسانه ها درج شده است می تواند با مجوز تبصره 2 قانون آیین دادرسی کیفری از مسوولان قضایی باشد.

وی افزود: البته حق شما محفوظ است و می توانید در این زمینه به دادسرا مراجعه کنید.

رییس دادگاه با بیان اینکه تشکیل دادگاه غیرعلنی با توجه به تشخیص دادگاه واجب بود اضافه کرد: متهم ردیف سوم یعنی موکل شما درخواست کرده بود که به دلیل بیماری پشت سرهم نمی تواند در برابر اتهامات وارده از خود دفاع کند لذا او خواست تا وقفه ای در دفاعیاتش ایجاد شود و از این رو بین دفاعیات موکل تان جلسه غیرعلنی را برگزار کردیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین