کد خبر: ۳۳۷۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱

هشدار درباره سوءمصرف مشروبات الکلی

کارشناس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استانداری کردستان گفت: سوءمصرف مشروبات الکلی در کشورمان بسیار نگران‌کننده است و این نیازمند برنامه‌ریزی درست است.
آفتاب‌‌نیوز : شهلا رعنایی ظهر امروز در نشست کمیته فرهنگی مبارزه با مشروبات الکلی در استان کردستان، به آمارهای بهداشت جهانی در ارتباط با مشروبات الکلی در سال 2014 اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس این آمار، کشور ایران در زمینه مصرف مشروبات الکلی در بین مشروب‌خواران رتبه19   جهان را به خود اختصاص داده است.

کارشناس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شوندی استانداری کردستان تصریح کرد: بر اساس این آمار، 2 درصد از جمعیت کشورمان بیشترین میزان مصرف مشروبات الکلی را دارند.

رعنایی رتبه کشورمان در زمینه مصرف مشروبات الکلی را بر اساس سرانه جمعیت بر اساس این آمار، 166 عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس سرانه جمعیت، میزان مصرف مشروبات الکلی در کشور کمتر است.

وی همچنین بیان کرد: سوءمصرف مشروبات الکلی در کشورمان بسیار نگران‌کننده است و نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات درست در این زمینه هستیم.

کارشناس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استانداری کردستان با اشاره به مصرف مشروبات الکلی در زمان و مکان خاص در کشورمان، تصریح کرد: می‌توانیم با اطلاع‌رسانی درست از طریق رسانه‌ها در زمینه مشروبات الکلی در جامعه تاثیرگذار باشیم.

در ادامه این جلسه، یکی از اعضای انجمن الکلی‌های گمنام کردستان، گفت: در حال حاضر 10 انجمن گمنام مشروبات الکلی در کردستان مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی مصرف مشروبات الکلی از طریق سریال‌های مختلف ماهواره‌ای، افزود: می‌توانیم با داشتن برنامه‌ها و کارگاه‌های مختلف برای جوانان و نوجوانان آنان را در زمینه مصرف مشروبات الکلی و پیامدهای آن آگاه کنیم.

این عضو انجمن الکلی‌های گمنام کردستان با تاکید بر اینکه مصرف مشروبات الکلی نمی‌تواند عاملی برای خود پیدا کردن در جامعه باشد، ادامه داد: باید هشدارهای لازم را در زمینه پیامدهای مصرف مشروبات الکلی به جوانان و نوجوانان بدهیم.

وی با بیان اینکه جوانان نباید برای جبران کمبودهای خود از مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر کمک بگیرند، اضافه کرد: روی‌آوردن به مسائل دینی و معنوی می‌تواند به جوانان در این زمینه کمک کند.

این عضو انجمن الکلی‌های گمنام کردستان با اشاره به اینکه برای ادامه فعالیت نیازمند کمک ارگان‌های دولتی هستیم، افزود: جلسات انجمن باید در محیط امنی برگزار شود.

وی وجود دوربین در مکان برگزاری جلسات انجمن‌ گمنام مشروبات الکلی و معتادان استان را از دلایل عدم حضور معتادان به مشروبات الکلی و مواد مخدر عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم ارگان‌های مسئول بتوانند در زمینه تهیه مکانی امن برای جلسات این انجمن‌ها ما را یاری دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین