کد خبر: ۳۳۷۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
رییس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان:

کلاهبرداران میلیاردی در زاهدان دستگیر شدند

رییس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: کلاهبردارانی که تحت پوشش اعزام به سفر کربلا از ۲۳۰ شهروند زاهدانی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی کرده بودند دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز : رییس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: کلاهبردارانی که تحت پوشش اعزام به سفر کربلا از ۲۳۰ شهروند زاهدانی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش مهر به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان، سرهنگ ملاشاهی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی براین که افرادی با راه اندازی کاروان زیارتی اعزام به کربلا از تعدادی از مردم که بیشتر افراد سالخورده در زاهدان هستند اقدام به نام نویسی و دریافت مبالغی کرده و بعد از رسیدن به مرز آنان را رها می کنند، بررسی موضوع به طور ویژه در دستور کار کار آگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از تحقیقات تکمیلی و هماهنگی قضایی و اخذ اظهارات و جمع آوری مستندات با اشراف اطلاعاتی دو نفر از متهمان اصلی را شناسایی و در عملیاتی هدفمند دستگیر کردند.

سرهنگ ملاشاهی بیان کرد: متهمان در تحقیقات تخصصی پلیس عنوان داشتند به صورت محله ای و با مراجعه به مساجد اقدام به ثبت نام از ۲۳۰ نفر جهت اعزام به سفر زیارتی کربلا کرده و مبلغ چهار میلیون و ۷۵۰ هزار ریال از هر فرد دریافت می کردند.

رییس پلیس آگاهی سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه این افراد با اخذ این مبالغ متعهد می شدند که تمام هزینه سفر زائران را دریافت کرده اند ولی پس از حضور در مرز شلمچه با طرح برنامه ای از قبل تعیین شده اقدام به دریافت مبالغ اضافه از این افراد می کردند.

سرهنگ ملاشاهی افزود: این افراد مجوز قانونی برای راه اندازی کاروان و اعزام زائران را نداشته و با این شگرد توانسته اند یک میلیارد و ۹۲ میلیون ریال از زائران دریافت کنند که پس از تکمیل تحقیقات به همراه پرونده تنظیمی به مراجع قانونی معرفی شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین