کد خبر: ۳۳۷۷۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

حزب حاکم اسپانیا، پیروز انتخابات شد

پس از شمارش 96 درصد آرای انتخابات سراسری روز یکشنبه اسپانیا، حزب حاکم مردمی پیروز انتخابات شد اما رای کافی برای تشکیل دولت کسب نکرد.
آفتاب‌‌نیوز : همانطوری که پیش بینی می شد ، چهار حزبی مردمی ، سوسیالیست ، شهروندان و پودموس که بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات اسپانیا داشتند، هیچکدام رای کافی برای اکثریت مطلق با هدف مشخص شدن نخست وزیر و تشکیل دولت کسب نکردند.

درچنین سناریویی ، احزاب برای تشکیل دولت نیاز به ائتلاف با یکدیگر دارند اما به جز حزب مردمی ، سایر احزاب به صراحت اعلام کردند که به حزب دیگری ائتلاف نخواهد کرد. در نتیجه ، اسپانیا در حال حاضر با این نتایج، بدون دولت مانده است.

دراین راستا ، 36میلیون و510 هزار و 952 نفر اسپانیایی واجد شرایط برای تجدید 350 نماینده مجلس و 205 نماینده سنا به پای صندوق های رای فراخوانده شده بودند و72 درصد مردم در آن مشارکت داشتند که 3 درصد بیشتر از انتخابات چهارسال قبل است.

پس از شمارش آرا ، حزب مردمی 28.7 درصد ، حزب سوسیالیست 22.1 درصد ، پودموس 20.6 درصد و شهروندان 13.9 درصد رای به دست آوردند.

به گزارش ایرنا ،از مجموع 176 کرسی مجلس نمایندگان ، حزب مردمی 121 کرسی ، حزب سوسیالیست 93 کرسی ، پودموس 69 کرسی و شهروندان 39 کرسی را کسب کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین