کد خبر: ۳۳۷۸۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲

پیش بینی سازمان هواشناسی: هوا آلوده تر می‌شود و تا آخر هفته آلوده می‌ماند

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به کاهش موقتی آلاینده‌های جوی در سه استان کشور، از افزایش غلظت آلاینده‌ها درشهرهای صنعتی تا پنجشنبه و وزش باد در برخی نقاط کشور خبر داد و افزود: آسمان تهران طی دو روز آینده غبارآلود خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : احد وظیفه گفت: تحلیل داده‌ها و آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز دوشنبه 30 آذر، بیانگر وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز بوده که سبب کاهش موقتی غلظت آلاینده‌های جوی در برخی نقاط استان‌های تهران و البرز و قزوین خواهد شد ولی مجددا از ساعات پایانی روز شرایط پایدار و بدون وزش باد موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها درشهرهای صنعتی وپرجمعیت تا روز پنجشنبه خواهد شد.

وی اظهار کرد: در روز دوشنبه با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، بارش باران در سواحل شرقی دریای خزر و بارش پراکنده برف در دامنه‌های شمالی و شرقی ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق ادامه داشته و بتدریج کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در روز دوشنبه با اشاره به اینکه در برخی مناطق شرقی کشور بارش‌های پراکنده دور از انتظار نخواهد بود، اظهار کرد: این موج روز سه‌شنبه در برخی مناطق شمال شرق کشور سبب بارش پراکنده برف و وزش باد می‌شود.

به گفته وظیفه، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه وزش بادهای شمالی در جنوب شرق کشور و در روز سه‌شنبه و چهارشنبه وزش بادهای جنوبی در استان گیلان رخ خواهد داد که از بعدازظهر چهارشنبه با نفوذ پرفشار به نوار شمالی کشور و حرکت جنوب سو و تدریجی موج تراز میانی جو در نیمه شمالی، در سواحل دریای خزر افزایش ابر و تغییر جهت باد و از اواخر وقت بارندگی را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه اظهار کرد: از اواسط وقت چهارشنبه با نزدیک شدن سامانه بارشی از سمت جنوب غرب کشور، بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس مرکزی و مناطق جنوب غرب و تا بخش‌هایی از غرب و جنوب کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران در روز سه‌شنبه اول دی، کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبار محلی با حداکثر و حداقل دمای 8 و 1 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه دوم دی، صاف، در پاره‌ای نقاط غبارآلود، در اواخر وقت افزایش ابر با حداکثر و حداقل دمای 9 و 2 درجه سانتیگراد خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین