کد خبر: ۳۳۷۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
ششمین روز نام‌نویسی داوطلبان خبرگان و چهارمین روز داوطلبان مجلس دهم

ثبت‌نام برخی اعضای کابینه اصلاحات و دهم برای مجلس/چه کسانی برای خبرگان ثبت‌نام کردند؟

ششمین روز نام‌نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری همزمان با چهارمین روز نام‌نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
در سه روز اول ثبت نام کاندیداهای مجلس دهم در حوزه انتخابیه تهران 443 نفر برای انتخابات مجلس در حوزه ی انتخابیه تهران – ری – اسلامشهر و پردیس ثبت نام کردند .

به گزارش آفتاب، علی اصغر ناصربخت معاون سیاسی انتظامی فرماندار تهران در آغاز چهارمین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب، افزود: 420 نفر از داوطلبین در محدوده سنی 30 تا 60 سال قرار دارند و تحصیلات ثبت نام کنندگان را 92 نفر دکترا ، یک نفر حوزوی و الباقی فوق لیسانس و معادل آن تشکیل می‌دهند.

همچنین در چهارمین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس دهم ابراهیم انصاریان داماد آیت الله مهدوی کنی، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری و محمد عباسپور نماینده ادوار مجلس، فاطمه راکعی ، اشرف بروجردی ، احمد توکلی،سید محمود میرلوحی،حجت‌الاسلام مجتبی آقا تهرانی ،ایرج ندیمی ،و مهراد بائوج لاهوتی، حجت‌الاسلام علی فلاحیان، حسن غفوری فرد و سید رمضان شجاعی کیاسری نماینده ساری جهت کاندیداتوری در این انتخابات ثبت نام کردند.

صبح چهارمین روز انتخابات مجلس سیدمحمد حسینی و محمد عباسی از وزرای دولت دهم به همراه هم برای ثبت‌نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور مراجعه و ثبت نام کردند. پرویز کاظمی وزیر بازرگانی دولت نهم ازدیگر وزرای دولت احمدی‌نژاد بود که امروز برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کرد.

محمد رضا عارف رییس بیناد امید ایرانیان نیز پیش از اظهر امروز (سه شنبه) با مراجعه به وزارت کشور کاندیدای انتخابات مجلس دهم شد.محسن مهر علیزاده و علی صوفی از اعضای کابینه دولت اصلاحات نیز که همزمان با حضور عارف در وزارت کشور در این وزارتخانه حضور داشتند برای انتخابات مجلس دهم ثبت نام کردند.

پیش از ظهر امروز (سه شنبه) همچنین صادق خرازی به همراه برخی از اعضای حزب تازه تاسیس" ندای ایرانیان " در وزارت کشور حاضر شد که برخلاف تصورات و پیش بینی ‌ها این عضو موسس ندا تنها برای همراهی با اعضاء در مرحله ثبت نام در وزارت کشور حاضر شد ومجید فراهانی دبیرکل این حزب به همراه تعدادی از اعضای حزب "ندای ایرانیان" در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کردند.

مرتضی اشراقی نوه امام خمینی (ره) نیز ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران شد.

روز ششم ثبت نام کاندیدای خبرگان 

همچنین در یک روز مانده به آخرین مهلت ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبریآیت الله موحدی کرمانی، حجت الاسلام مازنی، حجت السلام مرتضی آقا تهرانی، آیت الله ناصری امام جمعه یزد و حجت‌السلام علی فلاحیان برای کاندیداتوری در خبرگان پنجم ثبت نام کردند.

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی هم امروز به جمع کاندیداهای نمایندگی مجلس خبرگان پیوست.آیت‌الله سیدمجتبی حسینی نماینده ولی‌فقیه در امور عراق امروز سه‌شنبه برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری مشهد ثبت نام کرد.

نماینده آیت‌الله امامی کاشانی نیز ظهر امروز از طرف او برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبرگان پنجم در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه نیز امروز کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری شد.حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نیز امروز کاندیدای مجلس خبرگان شد.

آیت‌الله قرهی، سیدرضا تقوی و صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه نیز از دیگر افرادی بودند که امروز داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شدند.حجت الاسلام حمید شهریاری معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان پنجم شد.

حجت‌الاسلام رحمت الله بیگلری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز در یک روز مانده به پایان مهلت ثبت نام در انتخابات خبرگان برای کاندیداتوری در این انتخابات نام نویسی کرد.

ثبت‌نام 3110 نفر برای انتخابات «مجلس» و 474 نفر برای «خبرگان»

رئیس ستاد انتخابات کشور نیز گفته است:‌ تاکنون 3 هزار و 110 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و 474 نفر برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند.

محمد حسین مقیمی در ستاد انتخابات کشور افزود: از این تعداد 286 زن برای انتخابات مجلس و 6 زن برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند. کمترین سن در انتخابات مجلس 35 و بیشترین آن 75 سال است. برای خبرگان کمترین سن 23 و بیشترین سن 92 سال است.این آمار تا ساعت 16 امروز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین