کد خبر: ۳۳۸۲۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

توصیه‌های انتخاباتی «آیت‌الله مکارم‌شیرازی»

آیت‌الله مکارم‌شیرازی سخنان مهمی درباره انتخابات خطاب به مسئولان، مردم، کاندیداها و احزاب و گروه‌های سیاسی بیان کرد.
آفتاب‌‌نیوز : این مرجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات پیش رو افزود: ما در حکومت اسلامی انتخابات‌مان باید اسلامی باشد، در غرب و آمریکا همه رقم قول می‌دهند و زد و بند می‌کنند، از حکومت مادی غیر از این انتظار نمی‌رود، اما در شعاع حکومت اسلامی همه انتظار دارند انتخابات هم اسلامی باشد و تمام اصول اخلاقی در آن حفظ شود و صدمه‌ای به هیچ یک از اصول اخلاقی وارد نشود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر این‌که «کاندیداها، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی از تخریب یکدیگر بپرهیزند، تهمت زنی را کنار بگذارند و از خلاف گویی اجتناب کنند» اظهار کرد: اینها خلاف شرع بیّن است و در آینده نیز مشکلات بسیاری را همچون کینه و عداوت ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: نکته دیگر این است که باید افراد و کاندیداها از وعده‌های دروغین به مردم بپرهیزند، نیایند مدینه فاضله‌ای تصور کنند و وعده‌های دروغ و آنچنانی به مردم بدهند، این وعده‌های دروغین ممکن است در برخی ساده لوحان مؤثر واقع شود اما ضررهای بسیاری دارد و باعث بی اعتمادی و فاصله گرفتن از مردم می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که «نامزدهای انتخاباتی صداقت داشته باشند، شرایط و امکانات را در نظر بگیرند و در همان حد وعده بدهند» گفت: نکته مهم دیگر این که از اسراف و ریخت و پاش در تبلیغات و کارهایی که نشان می‌دهد می‌خواهند رای بخرند و باعث بدبینی مردم می‌شود، بپرهیزند.

این مرجع تقلید یادآور شد: باید در حدی که فرد می‌خواهد خود را به مردم معرفی کند و سوابقش را مطرح نماید، هزینه کند، دروغ و ریخت و پاش و اسراف نباید وجود داشته باشد.

نکتۀ دیگری که آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به کاندیداها بیان کرد، لزوم احترام گذاشتن به رای مردم بود، وی در این باره خاطرنشان کرد: همه باید به نتایج انتخابات احترام بگذارند، این که هر که بازنده شد بگوید تقلب شد، درست نیست.

وی اضافه کرد: ما از وسوسه در صحت انتخابات خیلی صدمه دیده‌ایم، در زمان‌های گذشته چه حرف‌هایی زدند، چه کارها و اختلافاتی پیش آمد که آثار آن هنوز نمایان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مردم نیز در انتخابات وظیفه دارند، به فردی که می‌خواهند رای دهند تحقیقات لازم را انجام دهند چراکه در اعمال فردی که به او رای داده‌اند شریک هستند.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: امیدواریم انتخاباتی پرشور و با استقبال حداکثری مردم و سالم و مفید به حال مردم و جامعه داشته باشیم، ان‌شاءالله افرادی انتخاب شوند که هم با تقوا و هم با معلومات کافی باشند تا بتوانند گره مشکلات کشور را باز کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین