کد خبر: ۳۳۸۴۳۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳

انفجار بمب خوشه ای در صعده یمن 12کشته و زخمی برجای گذاشت

در پی انفجار بمب خوشه ای به جای مانده از حملات سعودی ها در بازاری در یمن، دو نفر کشته و 10 نفر زخمی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
یک مقام امنیتی روز پنجشنبه گفت، این بمب که از آثار به جای مانده از تجاوز سعودی- آمریکایی بود، در بازار «آل عمار» شهر «الصفراء » در استان صعده منفجر شد.

وی خاطرنشان کرد که نیروهای متجاوز مناطق مختلفی را در استان صعده با بمب های خوشه ای که به لحاظ بین المللی استفاده از آنها ممنوع اعلام شده است، بمباران کرده اند.

(سبأ) امروز همچنین در گزارشی اعلام کرد که جنگنده های عربستان سعودی در شبانه روز گذشته با بمباران مناطق مسکونی استان های مختلف یمن، 25نفر را به شهادت رساندند و شماری را نیز زخمی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبأ)، در پی تجاوز گسترده ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان به یمن که از اوایل سال جاری شروع شده است تاکنون هزاران یمنی به خاک و خون کشیده شده و میلیون ها نفر نیز آواره و بی خانمان شده اند.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر با حمایت آمریکا از ششم فروردین 94، حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تأسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و حتی خانه های مسکونی مردم این کشور را بمباران و منهدم کرده اند. 

ریاض هدف از این حملات را به زانو در آوردن نیروهای مردمی و ارتش یمن و بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی یمن به قدرت اعلام کرده است اما با گذشت 9ماه از این حملات، هیچ یک از این اهداف محقق نشده است. 

کارشناسان نظامی، یمن را باتلاق عربستان دانسته و تاکید کرده اند همانگونه که آمریکا در باتلاق ویتنام گرفتار شد، عربستان نیز همراه با متحدانش در باتلاق یمن گرفتار شده و به آسانی نمی توانند از آن خارج شوند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین