کد خبر: ۳۳۸۴۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷

آخرین اخبار از ثبت‌نام کاندیداهای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در استان‌ها

ثبت‌نام از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که از روز 26 آذرماه شروع شده تا پایان هفته هم ادامه دارد. در چند روز گذشته کاندیداهای زیادی از سراسر کشور برای حضور در این مجالس ثبت نام کردند و این روند تا زمان مقرر ادامه خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
آخرین وضعیت ثبت‌نام‌ها کاندیداهای مجلس شورای اسلامی - که تا 4 دی ماه ادامه دارد - و خبرگان - که تا روز گذشته 2 دی‌ماه بود - در این گزارش آمده است.

ثبت‌نام 13 داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در همدان

تا پایان مهلت نام‌نویسی انتخابات مجلس خبرگان رهبری 13 کاندیدا از استان همدان برای حضور در این رقابت اعلام آمادگی کردند.

فرماندار همدان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با اعلام این خبر اظهار کرد: بعد از اتمام مهلت قانونی برای نام‌نویسی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تعداد کاندیدای استان همدان به 13 نفر افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، "علی تعالی" افزود: بر این اساس تا پایان روز چهارشنبه، 12 کاندیدا در حوزه استان همدان نام‌نویسی کردند که اخبار حکایت از این دارد که کاندیدای سیزدهم شب گذشته در ساعات پایانی با حضور در وزارت کشور برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده است.

تعالی با بیان این‌که سه نفر در وزارت کشور، هفت نفر از طریق فرمانداری و سه نفر از قم ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: از بین 13 کاندیدای موجود در سطح استان همدان یک نفر خانم و 12 نفر آقا هستند.

گفتنی است؛ در بین ثبت نام‌کنندگان نام آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، آیت‌الله علی رازینی، حجت‌الاسلام محمد محمدی‌قائنی، حجت‌الاسلام مجید گوهری‌رفعت، حجت‌الاسلام علی‌اصغر پاک، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی، حجج‌الاسلام امیر حسین‌زاده، مصطفی عباسی و فرامرز فیاضی‌آورزمانی، طاهره سادات و سیدمحمود ابوالمعالی به چشم می‌خورد.

نام‌نویسی 32 داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در گیلان

احمدی‌پور گفت: 32 نفر در مهلت تعیین شده ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، برای حضور در حوزه انتخابیه گیلان نام‌نویسی کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، منطقه گیلان، محمد احمدی‌پور، رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با اشاره به پایان مهلت ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: جوان‌ترین داوطلب مجلس خبرگان رهبری در گیلان متولد سال 1360 و مسن‌ترین آنها متولد سال 1303 است.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با اشاره به نام‌نویسی 53 نفر در پنجمین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: شمار داوطلبان نام‌نویسی شده در این مجلس تا پایان روز گذشته به 180 نفر رسید.

انتخابات خبرگان رهبری، ثبت نام 11 داوطلب در قزوین

تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان در حوزه انتخابیه استان قزوین به 11 نفر رسید.

به گزارش ایسنا، منطقه قزوین، مهلت نام نویسی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حالی به پایان رسید که در پایان حوزه انتخابیه استان قزوین 11 نفر داوطلب شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عضو شورای عالی حوزه علمیه و استاد حوزه و دانشگاه با 66 سال سن آخرین داوطلبی بود که نام نویسی کرد.

از میان این افراد هشت داوطلب از قزوین، دو داوطلب از قم و یک داوطلب از وزارت کشور، داوطلب شرکت در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دراستان قزوین هستند.

آیت‌الله هادی باریک‌بین و آیت‌الله علی اسلامی در حال حاضر نمایندگان مردم استان قزوین در دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری هستند.

15نفر از حوزه انتخابی قم در مجلس خبرگان رهبری به طور قطعی ثبت نام کردند

فرماندار قم گفت: ثبت‌نام 15 نفر از حوزه انتخابی استان قم در مجلس خبرگان رهبری به طور قطعی انجام شد و تا روز گذشته نیز 58 نفر برای مجلس دهم از قم کاندیدا شدند.

رضا سیار در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه قم، تصریح کرد: امروز ششمین روز از ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی است، لذا افرادی که قصد ثبت نام دارند امروز مراجعه نمایند و ثبت نام را به فردا موکول نکنند.

وی اظهار کرد: تا روز گذشته برای انتخابات مجلس دهم 58 کاندیدا در فرمانداری قم ثبت نام کردند که 4 نفر از آنها را بانوان تشکیل می‌دهند و فردا نیز تا ساعت 14 عصر فرصت برای ثبت نام وجود دارد.

از استان زنجان؛ 18 نفر در انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان از ثبت‌نام 18 نفر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابی استان زنجان خبر داد و گفت: یک نفر از ثبت‌نام کنندگان خانم است.

بهروز مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: در آخرین روز از مهلت ثبت‌نام مجلس خبرگان رهبری یک خانم و 9 کاندیدای مرد با حضور در محل‌های اعلام شده اقدام به ثبت‌نام کردند و امیدواریم امسال شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی در استان باشیم.

وی هم‌چنین به ثبت‌نام 85 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابی استان زنجان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، زنجان صاحب یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری و پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ثبت نام 7 نفر برای خبرگان رهبری در خراسان جنوبی

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی از ثبت نام 7 نفر برای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از حوزه انتخابی خراسان جنوبی خبرداد.

محمدعلی ایمانی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خراسان جنوبی، آخرین آمار داوطلبین ثبت نام کننده در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه استان را ۴۴ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۴۲ نفر مرد و ۲ نفر نیز از بانوان هستند.

ثبت‌نام 8 کاندیدا برای مجلس خبرگان رهبری در اردبیل/ تعداد ثبت‌نامی‌های مجلس به 99 نفر رسید

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل از ثبت نام 99 نفر در پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل در پایان پنجمین روز از ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و هشت نفر در پایان مهلت ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در اردبیل خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، ماریا موسوی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که 94 نفر از داوطلبان مرد و پنج نفر نیز زن هستند، افزود: 11 نفر از داوطلبان دارای مدرک دکتری، 76 نفر کارشناسی‌ارشد، چهار نفر کارشناسی و پنج نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی می باشند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل همچنین تعداد ثبت‌نام کنندگان برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری را در استان اردبیل 8 نفر عنوان کرد.

۱۹ نفر داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان شدند

۱۹ نفر برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه لرستان ثبت‌نام کردند.

به گزارش ایسنا، منطقه لرستان، با شروع ثبت‌نام نامزدهای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۹ نفر با مراجعه به فرمانداری خرم‌آباد، قم و وزارت کشور در حوزه انتخابیه لرستان ثبت‌نام کردند.

در حوزه انتخابیه لرستان آیت‌الله هاشم نیازی خرم‌آبادی، آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، آیت‌الله محمد نقی شاهرخی، حجت‌الاسلام سید مجتبی طاهری، حجت‌الاسلام سید علی طاهری خرم‌آبادی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم طهماسبی نیک برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند.

حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر رحیمی‌پور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مبلغی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدعلی محمودی و حجت اسلام حسین فلاحی اصل از دیگر داوطلبانی بودند که برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کردند.

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد یثربی، حجت‌الاسلام حسین رشیدیان مطلق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ذبیح‌الله شاهرخی و حجت اسلام محمد سوری نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا عباسی فرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد طاهر کنعانی، حجت‌الاسلام سلمان حسین‌زاده و حجت‌الاسلام ناصر خسروی نیز از داوطلبانی بودند که کاندیداتوری خود را برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعلام کردند.

از اصفهان 61 نفر برای مجلس خبرگان رهبری و 168 نفر هم برای مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند

فرماندار اصفهان گفت: تعداد 61 نفر از استان اصفهان برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام و تاکنون 168 نفر نیز برای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، منطقه اصفهان، فضل الله کفیل در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از تعداد 61 داوطلب مجلس خبرگان سه نفر خانم و 58 نفر از آقایان هستند. نکته مهم در شرایط ثبت نام خبرگان در استان اصفهان فراوانی سن بین 51 تا 55 سال بود و بالاترین رنج سنی ثبت نام بین 75 تا 82 سال بوده است که در این رنج سنی نیز تعداد 5 نفر ثبت نام کرده‌اند.

فرماندار اصفهان اضافه کرد: از 61 نفر داوطلب مجلس خبرگان رهبری تعداد 49 نفر روحانی و تعداد افراد غیرروحانی 12 نفر بوده است.

کفیل به آخرین آمار و وضعیت ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: از روز 28 آذر ماه تا پایان روز دوم دی ماه سال جاری 168 نفر از شهرستان اصفهان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که از این تعداد 143 نفر آقایان و 25 نفر از بانوان هستند. نکته جالب توجه این است که در ثبت نام مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل افزایش بیش از 100 درصدی ثبت نام را داشته‌ایم.

آخرین آمار ثبت‌نام کانیداهای انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی در کردستان

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، براساس اعلام ستاد انتخابات استان کردستان، تاکنون 122 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کردستان ثبت نام کرده‌اند.

بر اساس آخرین وضعیت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرهای مختلف استان کردستان، در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران 46 نفر، در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد 25 نفر، در حوزه انتخابیه بیجار و حسن آباد یاسوکند 23 نفر، در حوزه انتخابیه شهرستان‌های سقز و بانه 19 نفر و در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان 9 نفر ثبت نام کرده‌اند.

هم‌چنین تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه و آخرین روز مهلت ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان 23 نفر برای استان کردستان ثبت نام کرده‌اند.

استان کردستان دارای شش نماینده مجلس شورای اسلامی و دو کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری است.

غلام محمد زارعی داوطلب انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بویراحمد

غلام محمد زارعی داوطلب انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی از بویراحمد و دنا شد.

به گزارش ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، زارعی پنج‌شنبه در ششمین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی با حضور در فرمانداری شهرستان بویراحمد ثبت نام کرد.

وی هم اکنون نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی است.

اعلام آمار نهایی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در گیلان

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان آمار نهایی داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان را اعلام کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، منطقه گیلان، محمد احمدی‌پور، رئیس ستاد انتخابات گیلان اظهار کرد: به علت نقص مدارک و این‌که 2 داوطلب نتوانستند مدارک ثبت نام خود را تکمیل کنند، تعداد نهایی داوطلبان تکمیل ثبت نام شده مجلس خبرگان رهبری در گیلان، در نهایت به 30 نفر رسید.

وی هم‌چنین با اشاره به نام‌نویسی 53 نفر در پنجمین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: شمار داوطلبان نام‌نویسی شده در این مجلس تا پایان روز گذشته به 180 نفر رسید.

ثبت نام 11 نفر در انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری در هرمزگان

احمد پویافر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج فارس، رییس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه بندرعباس گفت: 11 نفر از حوزه انتخابیه هرمزگان برای انتخابات خبرگان رهبری ثبت نام کردند.

ثبت نام سه نماینده مجلس هرمزگان برای نمایندگی مجلس دهم

در ششمین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس دهم دو نماینده مجلس شورای اسلامی بندرعباس، حاجی آباد، خمیر، قشم و ابوموسی و نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شواری اسلامی برای نمایندگی دوره بعدی مجلس ثبت نام کردند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، در ششمین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی محمد آشوری و ابولقاسم جراره، دو نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، خمیر، قشم و ابوموسی در مجلس نهم شورای اسلامی بودند که با حضور در فرمانداری بندرعباس برای انتخابات مجلس دهم نام نویسی کردند.

هم‌چنین عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در فرمانداری میناب برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

قابل ذکر است، آقایان منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، خمیر، قشم و ابوموسی در مجلس نهم شورای اسلامی و احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس نهم شورای اسلامی روز دوشنبه( سومین روز نام نویسی) در تهران و از وزارت کشور اقدام به ثبت‌نام کرده بودند.

اسامی 46 کاندیدای مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، اسامی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه آذربایجان‌شرقی به شرح زیر است:

محسن مجتهد شبستری، محمد تقی پورمحمدی، محمد فیضی، سید محمد واعظ موسوی، هاشم هاشم زاده هریسی، حیدر باقری اصل، محمدرضا بهبودی یزدی، محمد تقی سهرابی فر، علی ملکوتی، محمد رحمتی، حسین فصیح نیا، مجید رنجبر دوست خلجانی، قادر فاضلی، اسماعیل وحدت، یحیی محمدی ، سید باقر سیدی بنابی، سید علی مرتضوی، حسین متفکر، سید موسی آتش زر ، سفر علی مهدوان شیروانه ده، اباذر نقوی، ، محمد تقی اکبر نژاد، رضا پور صدقی آلانق ، عبدالله صفایی میانجی، بهروز شامی زاده لیملو، قربان روحی قره چپق، علی اصغر راغبی لیقوان، رحمن یوسف پور، مرتضی حیدری، غلامحسین محرمی، علیقلی علی عباسی، عبدالله شامی زاده لیملو، حسن جعفریان جقه، میر حیدر جعفری حصارلو، پیروز پیرنیاکان، مرتضی وطن پرست، رضا الهامی، محمود عابدی، صمد صمدی، محمد عباسی، سعید آذرشین فام، سید محمد حسین سیدی ثانی، حسین جلالی نوبری، محمد جوادی والا، حمید باقری، جواد حاجی زاده کلجاهی

بر اساس این گزارش، از بین افراد ثبت نام کننده؛ آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی، آیت‌الله محمد فیضی، آیت‌الله سیدمحمدواعظ موسوی و آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی هم اکنون عضو مجلس خبرگان رهبری هستند.

این گزارش می‌افزاید؛ مسن‌ترین فرد در میان کاندیداهای مجلس خبرگان متولد 1307 و کم سن‌ترین آن متولد 1363 است.

تعداد شرکت کنندگان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان نسبت به دوره قبل حدود دو برابر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین