کد خبر: ۳۳۸۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

آیت‌الله یزدی: 800 نفر برای خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند یعنی اهداف دیگری پشت پرده است/ نظارت بر عمل و بقاء شرایط رهبری وظیفه خبرگان است

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ثبت نام 800 نفر برای مجلس خبرگان رهبری گفت: به نظر می‌رسد اهداف دیگری پشت پرده این نام‌نویسی‌هاست بنابراین باید مراقبت بود زیرا وضعیت حساسی بر این مجلس حاکم است.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز در نهمین جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان با کمیسیون‌های داخلی این مجلس که در محل دبیرخانه خبرگان رهبری در قم برگزار شد، با بیان اینکه تکفیری‌ها همچنان به حضور در منطقه ادامه می‌دهند، اظهار کرد: این گروه‌ها در راستای تضعیف اسلام ناب حرکت می‌کنند. 
   
آیت‌الله یزدی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری عنوان کرد: امیدواریم کسانی که به عنوان نماینده مردم در مجلس معرفی می‌شوند، عنایت ویژه‌ای به انقلاب و گسترش آن و همچنین توسعه کشور داشته باشند. 
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان رهبری کلید جمهوریت و اسلامیت نظام است و نگاهی به اهداف و کارکردهای آن نشان می‌دهد هم مقوله جمهوریت را می‌توان در آن دید و هم مسئله اسلامیت را زیرا این مردم هستند که اشخاص واجد شرایط را برای عضویت در این مجلس تعیین می‌کنند. 
 
وی با بیان اینکه وظایف مجلس خبرگان برای همگان روشن و آشکار است، گفت: اهمیت و جایگاه زیادی برای این مجلس در قانون اساسی و نزد ملت ایران وجود دارد بنابراین کسانی که رأی می‌دهند باید با دقت زیادی اشخاص مد نظر خود را انتخاب کنند. 
 
آیت‌الله یزدی مجلس خبرگان رهبری را مهمترین بخش تشکیلاتی نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: در اهمیت این مجلس آنکه رهبر نظام با انتخاب اعضای آن تعیین می‌شود و شخص رهبر هم قوای سه گانه را تایید، تنفیذ و هماهنگ می‌کند، یعنی اسلامیت نظام هم از این طریق تامین می‌شود. 
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری به ارتباط میان این مجلس و جمهوریت نظام پرداخت و افزود: اینکه مردم با رأی خود اعضای خبرگان را تعیین می‌کنند، به مقوله جمهوریت ارتباط پیدا می‌کند و خبرگان نیز که دارای وظایفی هستند و مهمترین آنها هم انتخاب رهبر است. 
 
وی با بیان اینکه اعضای مجلس خبرگان باید دارای شرایطی باشند که از جمله قدرت تشخیص فقیه لایق است، گفت: با این حال نام‌نویسی برای این مجلس در قانون آزاد است و حتی دیدیم خانمی با وضعیت حجاب نامناسب برای این مجلس ثبت‌نام کرد، مسئولان اعلام می‌کنند ثبت‌نام آزاد است و مشکلی وجود ندارد ولی این وضعیت مناسبی نیست. 
 
آیت‌الله یزدی خاطرنشان کرد: 800 نفر برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند که به نظر می‌رسد اهداف دیگری پشت پرده این نام‌نویسی‌هاست بنابراین باید مراقبت بود. 
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مردم باید توجه کنند که چه افرادی را برای عضویت در خبرگان انتخاب می‌کنند، گفت: وضعیت حساسی بر این مجلس حاکم است و مردم هم باید حساسیت لازم را داشته باشند. 
 
وی با اشاره به دیگر وظایف خبرگان علاوه بر انتخاب رهبر عنوان کرد: نظارت بر عمل و بقاء شرایط موجود در رهبری دیگر وظیفه اعضای این مجلس است، بر این اساس کمیسیون مربوطه تحقیقاتی درباره دیدارها، ملاقات‌ها و سخنان رهبر انجام می‌دهد و این وظیفه تاکنون به بهترین صورت انجام شده است. 
 
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله یزدی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کامل رهبری از فراز و فرودها عبور کرده است، افزود: یک توصیه به خودم، همه دوستان و همه مردم دارم و آن هم اینکه جامعه هیچگاه نباید به سوی دو قطبی شدن پیش برود. 
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود وظایف شورای نگهبان را مورد توجه قرار داد و گفت: شورای نگهبان صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند و افراد واجد شرایط را معرفی خواهد کرد، ولی این مردم هستند که باید از بین کاندیداهای تایید صلاحیت شده، به شخصی رأی دهند که برتر است. 
 
وی با تاکید بر پرهیز از گروه‌گرایی و دسته‌بندی‌ها از سوی مردم خاطرنشان کرد: آنچه در هنگام رأی دادن ملاک است، رضایت الهی، مصالح اسلام و آینده کشور است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین