کد خبر: ۳۳۸۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

پایداری آلاینده‌های جوی در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه انباشت آلاینده‌های جوی درشهرهای صنعتی و پر جمعیت تهران، کرج، اراک و تبریز به علت پایداری جو در نیمه شمالی در سه روز آینده ادامه دارد، در عین حال از فعالیت سامانه‌ بارشی در جنوب، شرق برخی مناطق جنوب شرق و دامنه‌های زاگرس خبر داد و افزود: شدت بارش‌ها امروز دراستان فارس، جنوب بوشهر، نیمه شمالی کرمان، نیمه غربی وشمال هرمزگان پیش بینی می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: براساس تحلیل آخرین داده ها والگوهای پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی امروز در جنوب، شرق، برخی مناطق جنوب شرق ودامنه های زاگرس جنوبی فعال است و سبب بارش باران و گاهی رعد وبرق و وزش باد دراین مناطق می شود که بارش درمناطق مرتفع وسردسیر به صورت برف است.

وی همچنین ازپیش بینی شدت بارش ها دراستان فارس، جنوب بوشهر، نیمه شمالی کرمان، نیمه غربی وشمال هرمزگان برای امروز خبر داد.

وظیفه ادامه داد: این سامانه روز شنبه درشرق، جنوب شرق و برخی مناطق جنوب کشور فعال بوده و ازاواخر این روز از کشور خارج می‌شود. روز شنبه نیز بارش‌ها درجنوب کرمان و شمال هرمزگان شدت خواهد داشت. برای امروز نیز درجاده های کوهستانی زاگرس مرکزی و جنوبی مه غلیظی پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه طی امروز و روز شنبه درجاده های کوهستانی کرمان و شرق کشور کولاک برف موجب کاهش دیدافقی خواهد شد، افزود: امروز و فردا خلیج فارس مواج خواهد بود و در نیمه شمالی کشور طی سه روز آینده جوی پایدار پیش بینی می شود که پیامد آن انباشت آلاینده های جوی درشهرهای صنعتی وپر جمعیت تهران، کرج، اراک وتبریز است.

وظیفه همچنین درباره وضعیت جوی استان تهران در روز شنبه و یکشنبه گفت: در روز شنبه هوای استان تهران کمی ابری و غبارآلود پیش بینی می‌شود. بیشینه دمای آن 9 درجه و کمینه آن سه درجه خواهد بود. برای روز یکشنبه نیز هوا کمی ابری، در پاره ای نقاط غبارآلود و در بعد از ظهر نیمه ابری خواهد بود. بیشینه دما در این روز 9 درجه و کمینه آن دو درجه سانتی گراد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین