کد خبر: ۳۳۸۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
یک موسسه تحقیقاتی انگلیسی اعلام کرد

ظریف؛ ریسک‌پذیرترین سیاستمدار سال 2015

یک موسسه تحقیقاتی انگلیسی وزیر امور خارجه کشورمان را به عنوان ریسک‌پذیرترین سیاستمدار جهان در سال 2015 معرفی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
موسسه بین‌المللی سنجش ریسک‌پذیری سیاسی ( گلوبال ریسک اینسایت) محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را در میان سیاستمداران ریسک‌پذیر جهان در سال 2015 به عنوان فرد نخست معرفی کرد.

بر اساس گزارش گلوبال ریسک اینسایت، سال 2015 به لحاظ ریسک سیاسی یک سال هیجان انگیز و پرماجرا بوده است چرا که تحولات جهانی متعددی رخ داده و بسیاری از مناطق با خشونت مواجه بوده ا‌د . هرچند با نگاه دقیق به رویدادهای سال 2015 به روشنی می توان دریافت که توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مهم‌ترین و موثرترین رویدادی بوده است که در سال جاری به وقوع پیوست.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از طریق دیپلماسی و مذاکره توانست به توافقی دست یابد که منجر به بازگشت ایران به جامعه بین‌الملل می‌شود.

این موسسه بین‌المللی در ادامه گزارش داد: هر چند هنوز زود است که گفته شود توافق هسته‌ای با موفقیت پایان می یابد، دیپلماسی و فن بیان ماهرانه ظریف به ایران و آمریکا اجازه داد تا بر سر میز مذاکره ای بنشینند و توافقی حاصل کنند که لغو تحریم‌ها علیه اقتصاد ایران را به همراه دارد.

این یک کار برجسته و مهم است که ارزش تقدیر دارد. وزیر امور خارجه ایران نشان داد که یک سیاستمدار سرسخت و مذاکره کننده کاردان است که ادامه فعالیتش در عرصه سیاست خارجی ایران می‌تواند فرصت های خوبی را در دوران پساتحریم در ایران ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، نارندرا مودی نخست وزیر هند ریسک‌پذیرترین سیاستمدار جهان در سال 2014 شناخته شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین