کد خبر: ۳۳۸۵۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶

از نام‌نویسی داوطلبان در ساعات پایانی تا حضور زوج‌های دو قلو

قطار نام نویسی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی در آستانه به صدا درآوردن سوت نهایی خود است که در روز پایانی و در دقایق 90 شاهد حضور برخی چهره ها از قبیل وزرایی از دولت های اصلاحات و عدالت تا زوج های دو قلو بود.
آفتاب‌‌نیوز :
 هفتمین و آخرین روز نام نویسی از داوطلبان انتخابات دهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی که ساعت 8 امروز آغاز شد، با ثبت نام حداکثری افراد از دولتی ها و مجلسی ها گرفته تا قشرهای مختلف مردمی، قومیت ها و اقلیت های دینی سپری شد.

سالن نام نویسی ستاد انتخابات کشور از ساعت های اولیه صبح مملو از ازدحام داوطلبان بود که برخی از آنان از حدود ساعت هفت در مقابل درب تالار وزارت کشور لحظه شماری می کردند.

برخی نیز برای تکمیل روند نام نویسی خود به ستاد انتخابات آمده بودند و از آنجا که خبرنگاران را می شناختند، با اکثر آنان احوالپرسی می کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی نخستین داوطلب از جنس وزیران البته در کابینه دوم احمدی نژاد بود که به ستاد انتخابات کشور آمد که به روال پیشین قبل از وزارت خود در حوزه آموزش و پرورش از حوزه همدان برای نمایندگی مجلس دهم نام خود را ثبت کرد.

محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نهم هم امروز آمد تا حضور وزرای احمدی نژاد در صحنه انتخابات آتی را پررنگ تر کند.

البته سلیمانی نمایندگی مردم تهران در مجلس نهم را هم اینک در کارنامه کاری خود دارد.

در ششمین روز نام نویسی از داوطلبان مجلس هم، دو وزیر احمدی نژاد و معاون اول او در کابینه نخست داوطلبی خود را اعلام کردند.

مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت پیشین برای مجلس شورای اسلامی در دور دهم از حوزه تهران داوطلب شد و صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت یاد شده هم به عنوان دومین وزیر احمدی نژاد با حضور در فرمانداری تهران از حوزه تهران نام نویسی کرد.

پرویز داودی هم که معاون اول رئیس جمهوری دولت نهم بود، جمع وزرای احمدی نژاد را جمع کرد.

ستاد انتخابات کشور امروز شاهد حضور وزیری از دولت اصلاحات هم بود؛ احمد خرم وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات امروز برای نام نویسی مجلس دهم به ستاد انتخابات کشور آمد و از حوزه اصفهان داوطلب شد.

حجت ­الاسلام سید محمود اندرزگو فرزند شهید اندرزگو هم برای تصاحب یک کرسی از کرسی های حوزه تهران به ستاد آمد و ثبت نام کرد.

همچنین اکبر اعلمی از نمایندگان سابق اصلاح طلب تبریز در مجلس ششم و مجلس هفتم به جمع اصلاح طلبان پیوست و این بار هم از حوزه تبریز نام نویسی کرد.

مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه شیراز داوطلب انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.

وی که در صف نام نویسی ایستاده بود با بسیاری از داوطلبان گپ و گفت و احوالپرسی می کرد.

** فرزندان آیت الله هاشمی هم آمدند 

در اواخر روز پایانی نام نویسی از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، محسن و فاطمه هاشمی فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی هم به گود رقابت بهارستانی های آتی آمدند.
عفت مرعشی هم همراه فرزندانش به ستاد انتخابات کشور آمده بود.

در هنگام نام نویسی فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی تعدادی از داوطلبان که در صف ایستاده بودند به مسئولان ستاد انتخابات کشور اعتراض کردند که چرا فرزندان آیت الله بدون نوبت نام نویسی کرده اند که مسئولان پاسخ دادند نمایندگان آنان از صبح در ستاد انتخابات حضور داشتند و بخشی از روند نام نویسی را انجام داده اند.

در هنگام ورود وقتی خبرنگاران از فاطمه هاشمی و عفت مرعشی پرسیدند که اگر محسن هاشمی رد صلاحیت شود چه واکنشی نشان می دهید، عفت مرعشی پاسخ داد: هیچ واکنشی نشان نمی دهیم و خوشحال هم می شویم و فاطمه هاشمی هم آن را تایید کرد.

عفت مرعشی در حال ورود به سالن محل استقرار خبرنگاران، خطاب به عکاسانی که از او عکس می گرفتند، گفت من که نمی خواهم نامزد شوم از من عکس نگیرید.

وی افزود: در صورت رد صلاحیت افراد خانواده ام واکنشی نخواهم داشت.

مرعشی گفت: مگر شورای نگهبان آیت الله هاشمی را در انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت نکرد، واکنش ما چه بود؟ آقای جنتی خودشان عقل دارند و در این زمینه تصمیم می گیرند.

قاسم شعله سعدی از نمایندگان ادوار مجلس هم که کراوات سرمه ای بر گردن آویخته بود، با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات مجلس نام نویسی کرد و این حضور او تعداد زیادی از تصویربرداران مستقر در ستاد و همچنین داوطلبان دیگر را به خود جلب کرد.

حجت الاسلام محسن رهامی رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که فاطمه دانشور کارآفرین و تاجر ایرانی و از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم او را همراهی می کرد، با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه تهران برای مجلس دهم اسم نوشت.

حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس دیگر چهره سیاسی بود که با حضور در وزارت کشور از حوزه تهران داوطلبان مجلس دهم شد.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، نماینده فعلی تهران در مجلس و نایب رییس اول مجلس هم از حوزه تهران نام نویسی کرد و به خبرنگاران گفت: برآیندها و مجموعه بررسی ها باعث شد تا بار دیگر در انتخابات نام نویسی کنم چرا که از نظر مخاطبان می توانم تاثیرگذاری داشته باشم.

**دو زوج دو قلو در ستاد انتخابات 
دو زوج دو قلو نیز امروز به ستاد انتخابات کشور آمدند، اما تنها زنان خانواده بودند که ثبت نام کردند و همسرانشان برای حمایت از آنان همراهشان بودند.

شهره و شراره این خواهران دو قلو به همراه همسران دو قلوی خود به میان خبرنگاران آمدند و گفتند از حوزه انتخابیه تهران و به نمایندگی از انجمن دوقلوها پا به عرصه انتخابات گذاشته ایم.

آنان بیان کردند برنامه های خود را پس از سپری شدن روند تایید صلاحیت از طریق انجمن دو قلوها به مردم اعلام خواهند کرد.

همسر شهره به خبرنگاران گفت: وقت خانم ها بیشتر و بهتر است به فکر ورود به مجلس باشند و آقایان به امور خانه برسند.

** عکس یادگاری خبرنگاران 

به گزارش ایرنا،تعداد زیادی از خبرنگاران و عکاسان مستقر در ستاد انتخابات کشور که در 9 روز گذشته پا به پای هم اخبار نام نویسی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را پوشش خبری و تصویری می دادند در لحظات پایانی در کنار هم عکس یادگاری گرفتند.

عکاسان و خبرنگاران در کنار هم عکس های سلفی هم گرفتند تا خاطره ای باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین