کد خبر: ۳۳۸۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹

آمریکا: تحریم‌های هسته‌ای ایران را برخواهیم داشت/ منابع مالی داعش باید مسدود شود

« جک لو» وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که بر اساس توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 و تعهدات طرفین، تحریم های هسته ای علیه ایران را برخواهیم داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر خزانه داری آمریکا در تازه ترین اظهارات درمورد برداشته شدن تحریم های هسته ای علیه ایران در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی فاکس نیوز این مطالب را بیان کرد و در عین حال مدعی شد که البته بخشی از چانه زنی ها را برای خود نگاه خواهیم داشت.

جک لو در عین حال گفت که تحریم های غیر هسته ای علیه ایران باقی می ماند.

بر اساس توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در 23 تیر 1394(14 ژوییه 2015) قرار است تحریم های هسته ای علیه جمهوری اسلامی ایران همزمان با انجام تعهدات از سوی تهران برداشته شود. 

وزیر خزانه داری آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه درمورد مسدود کردن منابع مالی گروه تروریستی تکفیری داعش سخن گفت.

لو دراین مصاحبه گفت که سازمان ملل متحد بر روی قطع (گروه تروریستی – تکفیری) داعش از جامعه بین المللی «مالی» کار می کند.

به گزارش ایرنا، وزیرخزانه داری آمریکا به فاکس نیوز گفت: قطع کردن (منابع ) مالی داعش حیاتی است. هفته گذشته برای نخستین بار در تاریخ، وزرای دارایی از سراسر جهان در شورای امنیت سازمان ملل گرد هم آمدند و قطعنامه ای به تصویب رسید که از تمام کشورها خواسته شد سخت ترین قوانین را برای کنترل موارد مالی به کار گیرند تا نه تنها افراد رده «میانه» و گروه هایی که مستقیم با داعش درارتباط (مالی) هستند، بلکه حتی در سطح افرادی (عادی) را که با افراد این گروه در تعامل هستند، مورد تحریم قرار دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین