کد خبر: ۳۳۸۷۳۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

این ربات‌ها در 90 ثانیه سوپ می‌پزند +عکس

به نظر می‌رسد دنیای ربات‌ها سریع‌تر از آن چیزی که تصور می‌شد در حال پیشرفت است و نگرانی‌هایی که درباره جایگزینی نیروی کار رباتیک با انسان‌ها ایجاد شده چندان بی‌مورد نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
عصرایران ادامه داد: ربات‌ها دیر زمانی است که در صنایع سنگین مانند خط تولید خودروها به کار گرفته می‌شوند اما امروزه شاهد حضور پررنگ‌تر آنها در میان انسان‌ها و انجام کارهایی ظریف‌تر هستیم که از مسئول پذیرش هتل تا پیشخدمت رستوران، آشپز، راهنما و ... را شامل می‌شود.

چین از جمله بازارهایی است که روی خوشی به حضور ربات‌ها در مشاغل مختلف نشان داده و یکی از جدیدترین نمونه‌ها در این زمینه، رستورانی در شهر شانگهای است که دو ربات آشپز را به کار گرفته است.

به گفته «لیو جین»، مالک این رستوران که غذای ژاپنی ارائه می‌کند، دو ربات آشپز با هزینه یک میلیون یوان (154 هزار دلار) توسط شرکتی ژاپنی ساخته شده‌اند. به اعتقاد وی، ربات‌ها در آینده نقش چشمگیرتری در کترینگ ایفا خواهند کرد.

برچسب قیمت یک میلیون دلاری تقریباً معادل هزینه استخدام دو آشپز انسانی به مدت شش سال است. شاید به همین دلیل است که هر کاسه سوپ رشته ژاپنی در این رستوران 58 یوان قیمت دارد که تقریباً دو برابر قیمت این غذا در شرایط عادی است.

«کویا» و «کونا» دو ربات رستوران لیو جین هستند که برای انجام مجموعه‌ای از وظایف برنامه‌ریزی شده‌اند و بهره‌وری بالا بدون هیچ‌گونه خودنمایی را ارائه می‌کنند.

افزون بر پخت نودل، این دو ربات می‌توانند جوشاندن و سرو سوپ با مقدار دقیق برای هر کاسه را انجام دهند. تهیه سوپ رشته تنها در 90 ثانیه توسط این دو ربات انجام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین