کد خبر: ۳۳۸۸۶۸
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
برای دومین بار صورت گرفت؛

انجام عمل جراحی قلب یک جنین در شیراز

دومین عمل جراحی قلب جنین توسط جراحان دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز با موفقیت انجام شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایلنا، عضو تیم جراحی جنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان این مطلب و تاکید براینکه این جراحی در کشورهای منطقه بی‌سابقه است، افزود: این عمل جراحی روی یک جنین که دارای مشکل‌قلبی تشخیص داده شده بود، انجام شد.

حمید آموزگار افزود: این جنین، دچار تنگی شدید دریچه ریوی و بطن راست قلب او کوچک‌تر از حد طبیعی بود که در صورت انجام ندادن این جراحی، تا پایان عمر از مشکل قلبی رنج می‌برد.

وی ادامه داد: این عمل جراحی، به صورت گشاد کردن دریچه ریوی، با استفاده از بالون صورت گرفت و توانستیم زمینه رشد بطن راست جنین را برای داشتن یک زندگی عادی پس از تولد، فراهم کنیم.

آموزگار گفت: انجام جراحی قلب جنین در سن 20 تا 30 هفتگی می‌تواند توام با یک زندگی طبیعی برای نوزاد پس از تولد باشد اما در صورت انجام ندادن این عمل، خطر مشکل قلبی تا پایان زندگی با او همراه است .

این عضو تیم جراحی جنین در دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، پزشکان حمید فروتن، مریم کسراییان، نسرین اسدی، سالاریان، ادراکی، بنانی، دیانت پور، حمیرا وفایی و الهه اللهیاری را از اعضای تیم جراحی ذکر کرد.

آموزگار افزود: نخستین عمل جراحی قلب جنین سال 91 به عنوان اولین عمل در کشورهای منطقه در بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز با موفقیت انجام و جنین با سلامت متولد شد و هم اکنون او سه سال سن دارد و در معاینه‌های دوره‌ای هم از سلامت او اطمینان یافته‌ایم.

آموزگار درباره راه‌اندازی مرکز تحقیقات جنین در شیراز گفت: این مرکز 4 سال پیش با حضور استادان گروه‌های جراحی کودکان، زنان، قلب اطفال، نورولوژی، یورولوژی و گروه دامپزشکی برای انجام برخی پژوهش‌ها تشکیل شد.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این مرکز ضمن تشخیص مشکلات جنین، کار درمان مواردی مانند تنگی دریچه قلب، دیافراگم، کلیه و مغز جنین پیش از تولد، انجام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین