کد خبر: ۳۳۸۹۶۵
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

حضور وزیر ارشاد و ابتکار در یک کنسرت

گروه کُر نامیرا در حالی کنسرت «زمین مقدس» را اجرا کرد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون رییس‌جمهور در تالار وحدت از این اجرا دیدن کردند.
آفتاب‌‌نیوز : کنسرت «زمین مقدس» شامگاه پنجم دی‌ماه با اجرای گروه کُر نامیرا و رهبری فرهاد هراتی روی صحنه رفت و قطعاتی را در حمایت از محیط زیست و زمین اجرا کرد.

هنگام اجرای گروه کُر نامیرا، تصاویری مربوط به محیط زیست و موضوع کنسرت نیز در پس‌ صحنه به‌ نمایش در می‌آمد که فرهاد هراتی پیش از اجرای کنسرت به مخاطبان گفت که اگر پخش این تصاویر باعث آزار آن‌ها می‌شود، عذرخواهی او را بپذیرند.

فرهاد هراتی در یادداشتی برای این کنسرت نوشته است: «به نام او که از عزل بود و تا ابد هست و خداوند مرا خلق کرد و من در اولین واکنش زندگی‌ام نفس کشیدم و گریستم و در آغوش گرمای پرمهر مادر قرار گرفتم و از نعمت گرمای وجودش سیراب شدم. من آرام گرفتم و خداوند به من اجازه داد تا ببینم و من چه خوب دیدم و در حیرت از تمامی آنچه در پیرامونم می‌گذشت بزرگ و بزرگ‌تر شدم. من در سایه امن حضور پدر تکمیل شدم.

من تشنه شدم، آب بود که بنوشم، من لرزیدم، گرمای آتش بود تا جان دوباره بگیرم، من در طبیعت بی‌مثال‌اش غرق شدم، در سایه‌سار درختانش آرمیدم، در سکوت کویرش به بیکران‌ها سفر کردم، بر بلندای قله‌هایش زانو زدم و چه خالصانه بر عظمتش سر تعظیم فرود آوردم. من در مکانی که خلق شدم مهرورزیدن را آموختم، در این مکان عاشق شدم، در این مکان راه عبادت را آموختم، در این مکان پدر شدم و امروز آمده‌ام برای اینکه دیگری مرا ببیند تکمیل شود، عاشق شود، سفر کند، نیایش کند و...

شما جای من! نام این مکان را چه می‌گذارید؟

من آن را زمین مقدس می‌نامم. من در مکانی که زمین می‌خوانندش متولد شدم و...

من به قداست زمین ایمان دارم، تمامی دلایل عاشقی را در درون خود جای داده...

چه بی‌کران خالصی! او امروز برای زنده ماندن فریاد می‌زند، او امروز به سختی نفس می‌کشد، او نمی‌خواهد به ما صدمه‌ای بزند ولی تاب و توانش تمام شده. از دلسوختگان زمین نقل است که می‌گوید زمین اجازه حکمرانی بر خود را به انسان می‌دهد به شرط آن‌که به قوانینش احترام بگذاریم ولیکن ما...؟!

امروز اما زمین دیگر باورمان ندارد، زمین مقدس سخت رنجور و دردمند است. ما زمینیان باعث و وارث رنجش مام زمینیم و رنجش زمین یعنی قهر خداوند.»

معصومه ابتکار در حالی در این کنسرت حضور یافت که پیش از این، در تمرین‌های این گروه کُر نیز حاضر شده و این اجرا را اجرایی قابل قبول توصیف کرده بود.

به گزارش ایسنا، این کنسرت شامل قطعاتی از زندگی و آغاز زمین بود و جنگ و مهاجرت را نیز روایت می‌کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین