کد خبر: ۳۳۸۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹

آیت‌الله هاشمی: عصبانیت لابی صهیونیست ها به خاطر روزهای پسابرجام

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز امیدواری از رونق تولید در پسابرجام و حل مشکلات صنایع غذایی با اشاره به برنامه‌های دولت، گفت: با همکاری مردم و دلگرمی صاحبان صنایع می‌توانیم از این روزهایی که شاهد رکود اقتصادی هستیم ، بگذریم.
آفتاب‌‌نیوز : آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار اعضای سندیکای صنایع غذایی و کنسرو ایران، درد دل‌های صاحبان صنایع را دلسوزانه دانست و گفت: کسانی که دنبال تجارت‌هایی از نوع قاچاق هستند، به نیازهای مردم و سلامت آنها توجه ندارند و دلسوزان مردم، منتظر برنامه ریزی برای استفاده بهینه از نقدینگی و گشایش راههای توسعه تجارت با کشورهای جهان ، بعد از رفع تحریم ها و  پایان داستان برجام هستند تا رونق تولید و اشتغال به کشور برگردد.

به گزارش آفتاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به موانع برجام در داخل و خارج از کشور، تصویب  قطعنامه‌ها علیه ایران را ظالمانه دانست و درباره عصبانیت و لابی صهونیست ها و عده ای از نمایندگان کنگره آمریکا برای سنگ اندازی در راه انجام تعهدات دو طرف، گفت: معلوم نیست مخالفت بعضی‌ها در داخل با چه هدفی صورت می‌گیرد که صراحتاً از لغو برجام و برگشت به دوران تهدید و تحریم می‌گویند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خویش، وجود نقدینگی بالا در سیستم بانکی کشور را «شمشیر دو لبه» توصیف کرد و گفت: به جای تهدیدات نقدینگی، می‌توان با برنامه‌ریزی های درست، فرصتی برای رونق تولید و اشتغال ایجاد کرد تا نقدینگی که بر سر اقتصاد کشور بهمن شده، باعث طراوت اقتصادی شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، هجوم صاحبان پول به سوی سکه، خانه‌سازی و حتی رونق بازار سیاه و قاچاق را به خاطر عدم درست اجرای برنامه‌ها دانست و گفت: سال‌ها پیش سیاست‌های کلی اصلاح اصل 44 تدوین، تصویب و از سوی رهبری تأیید و ابلاغ شد، اما در عمل ، دولت وقت، برخلاف ادعاها، کارها را به مردم واگذار نکرد و در همان مقدار واگذاری‌ها هم، اولاً به جای مردم به شبه دولتی‌ها داد و ثانیاً درآمدهای حاصل از واگذاری‌ها هم علی‌رغم صراحت قانون، در جاهای دیگری مصرف و صرف هزینه‌های جاری شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز امیدواری از رونق تولید در پسابرجام و حل مشکلات صنایع غذایی با اشاره به برنامه‌های دولت، گفت: با همکاری مردم و دلگرمی صاحبان صنایع می‌توانیم از این روزهایی که شاهد رکود اقتصادی هستیم ، بگذریم.

در آغاز این دیدار مهندس احمد آزاد مرد، رئیس هیأت مدیره سندیکا، با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به صنایع غذایی و کنسرو ایران، به بیان مشکلات و موانع برای رونق این صنایع پرداخت.

آقای بهروز فروتن، رئیس صنایع بهروز نیز با یادآوری شرایط صنایع غذایی در دولت‌های مختلف، بر رونق آن در دولت سازندگی تأکید کرد و گفت: یکی از مشکلات صنایع داخلی ما تبلیغات بدون پشتوانه بعضی‌ها علیه صنایع داخلی و برای صنایع خارجی است.

آقای کرمعلی اسدیان، بازرس سندیکا هم در سخنانی، از تعطیلی بسیاری از صنایع کوچک و آرزوی مدیران و کارگران برای رونق مجدد کار و کوشش در کشور گفت و افزود: برای صاحبان صنایع، بهترین موسیقی زندگی، صدای فعالیت و جنب و جوش کارگران در کارخانه‌هاست که علاوه بر رونق اقتصادی کشور، کرامت انسانی کارگران را حفظ و تقویت می‌کند.

آقای مسعود بختیاری، از کمیته آبزیان سندیکا هم به جایگاه آبزیان در صنایع غذایی پرداخت و گفت: انتظار ما تهیه مقدماتی از سوی دولت تدبیر و امید برای رفع تحریم‌های داخلی و خارجی است.

وی تحریم‌های داخلی را مانع تراشی‌های غیرکارشناسی نهادها و وزارت‌خانه‌های مرتبط دانست و گفت: صاحبان صنایع غذایی کشور، اگر بیشتر از دولت نگران نباشند، کمتر از دولت، نگران سلامت شهروندان نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین