کد خبر: ۳۳۹۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

10 شخصیت سال خبرگزاری فرانسه/ ظریف و کری دهم شدند

محمد جواد ظریف و جان کری نیز به دلیل تلاش برای به ثمر نشاندن مذاکرات هسته ای به طور مشترک در جایگاه دهم این لیست قرار گرفتند.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه نگاران خبرگزاری فرانسه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان را به عنوان شخصیت سال 2015 انتخاب کردند و محمد جواد ظریف و جان کری وزرای امور خارجه ایران و آمریکا را  نیز به عنوان دهمین شخصیت موثر بین المللی در سال 2015 انتخاب کردند.

به گزارش عصر ایران در لیست شخصیت های متنفذ سیاسی سال 2015 که به انتخاب خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در سراسر جهان رسیده مرکل در جایگاه نخست و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در رده دوم قرار گرفته است.

پوتین در سال 2014 در صدر لیست خبرگزاری فرانسه قرار گرفته بود. او همچنین در سال 2015 در رده بندی نشریه آمریکایی فوربس به عنوان قدرتمند ترین فرد جهان شناخته شد.

10 شخصیت متنفذ سیاسی سال 2015 به ترتیب عبارتند از:

1- آنگلا مرکل به دلیل عملکردش در زمینه بحران پناهجویان اروپا و مساله بدهی های دولت یونان

2- ولادیمیر پوتین : به خاطر سرسختی در قبال تحریم های غرب که از سال 2014 و به بهانه بحران اوکراین بر روسیه اعمال شد. پوتین نه تنها از این تحریم ها تاثیر نپذیرفت و عقب نشینی نکرد بلکه با لجاجت نظرات خود را بر کرسی نشاند و حضور روسیه در بحران سوریه مویدی بر این ادعا است.

3- پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان :میانجیگری محرمانه برای بهبود روابط آمریکا و کوبا و صلح در کلمبیا

4- مردم پاریس: به دلیل راهپیمایی 1.5 میلیون نفری پس از وقایع و حملات پاریس در دو ماجرای شارلی ابدو و حملات ماه نوامبر به پاریس

در رده های پنجم تا دهم این لیست به ترتیب ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی داعش

 آنگ سان سوچی رهبر دموکراسی خواهان برمه به دلیل بازگشت دوباره به سیاست پس از 30 سال
 دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

الکسیس سیپراس نخست وزیر چپگرای یونان

 سب بلاتر رییس تعلیق شده فیفا

و بالاخره محمد جواد ظریف و جان کری وزرای امور خارجه ایران و آمریکا به دلیل پافشاری بر مذاکراتی که یکی از مهم ترین پرونده های بین المللی را از طریق سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین