کد خبر: ۳۳۹۱۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
با شکایت دادستانی

مشاور رسانه‌ای رئیس دولت دهم محاکمه شد

جلسه محاکمه علی‌اکبر جوانفکر مدیرمسئول اسبق خبرگزاری ایرنا و سه خبرنگار پیشین روزنامه ایران، صبح امروز (یکشنبه) با شکایت دادستانی تهران در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز : جوانفکر و سه تن از خبرنگاران پیشین روزنامه ایران به اتهام تمرد در برابر ماموران قضایی و انتظامی و به صورت غیرعلنی محاکمه شدند.

مشاور رسانه‌ای رئیس دولت دهم پس از پایان جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز، ادله خود را مبنی بر وارد نبودن اتهام منسوبه ارائه و سئوالاتی را مطرح کردیم و قرار شد قاضی در این مورد تحقیقات بیشتری انجام دهند و در جلسه بعدی رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری جلسه بعدی هنوز تعیین نشده است گفت: ما در ارتباط با این قضیه، شکایتی متقابلی انجام ندادیم و معتقدیم این مسئله، موضوعی بود که نباید اتفاق می‌افتاد اما اتفاق افتاد و خوب هم نبود. برای کشور یک فضای نامساعدی ایجاد شده بود و دوست داشتیم زودتر قضیه خاتمه باید و به همین خاطر ما از عواملی که این کار را انجام دادند شکایت نکردیم اما آنها دست بردار نیستند.

جوانفکر افزود: تابع قانون هستم و از قانون تمرد نمی‌کنم. هر بار هم که احضار کنند، احترام گذاشته و حضور می‌یابیم. امروز هم در دادگاه حضور یافتیم و ادله خود را ارائه کردیم و امیدواریم قاضی با بررسی ادله ما حکم عادلانه‌ای را صادر کند. ضمن اینکه هر حکمی بدهند، تبعیت می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، مدیرمسئول اسبق خبرگزاری ایرنا درباره برگزاری این جلسه به صورت غیرعلنی گفت: غیرعلنی بودن دادگاه بستگی به نظر قاضی دارد. در همین ارتباط از قاضی سئوال کردم و علت غیرعلنی شدن دادگاه را پرسیدم که پاسخ دادند من غیرعلنی بودن دادگاه را اعلام نکردم. گفتم مامور انتظامی جلوی درب ساختمان دادگاه آمد و اجازه نداد افرادی که می‌خواستند در جلسه حضور یابند، وارد ساختمان شوند و گفتند از بالا دستور دادند که جلسه غیرعلنی است. قاضی در پاسخ گفت که من قاضی شعبه هستم و چنین دستوری ندادم و دادگاه علنی است. به هر حال تصمیم با قاضی دادگاه است و اگر عوامل دیگری این تصمیم را گرفتند، آنها باید پاسخگو باشند و بگویند این فرد چه کسی بوده که اجازه ورود افراد به ساختمان و جلسه دادگاه را نداده است. ضمن اینکه معتقدم به این دست مسائل حاشیه‌ای نباید زیاد دامن زده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین