کد خبر: ۳۳۹۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷

با کلاغ‌هایی که ابزار شکار می‌سازند آشنا شوید+تصاویر

در رفتار حیوانات اگر دقیق شوید هوش بسیاری از آنها را می‌توانید درک کنید. اما بهتر است با گونه‌ای از کلاغ‌ها آشنا شوید که مانند انسانها ابزار ساخته و از آنها برای شکار استفاده می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
کلاغِ کالدونیای جدید (Corvus moneduloides) یک گونه زیست شناسی از کلاغ است که توانایی استفاده از ابزار دارد و بومی کالدونیای جدید به حساب می‌آید. این پرنده می‌تواند قلاب بسازد و از آینه استفاده کند. به تازگی گروهی از محققان با بستن دوربین به پای این کلاغ‌ها رفتار آنها را کاملا زیر نظر گرفته‌اند. در این فیلم‌ها برای اولین بار به خوبی نشان داده شده که کلاغ‌های کالدونیای جدید از ابزار قلاب شکل که در چوب فرو می‌رود برای شکار حشرات استفاده می‌کنند.

ساخت این ابزار پیچیده یکی از شگفتی‌های طبیعت به حساب می‌آید. کلاغِ‌های کالدونیای جدید که خیلی هم به مزاحمت حساس هستند برای ساختن این ابزارهای قلاب شکل یک دقیقه زمان صرف می‌کنند و  بعد از آنها برای بررسی مواد غذایی در شکاف‌های درخت و حتی لابلای برگ‌هایی که بر روی زمین ریخته‌اند استفاده می‌‌شود.

به گزارش خبرآنلابن، فیلم‌های گرفته شده اما نشان می‌دهد که آنها به شدت مراقب ابزار شکار خود هستند. در صورتی که ابزارشان روی زمین بیافتند به دنبال پیدا کردن آن می‌روند و حتی برخی از این کلاغ‌ها ابزار خود را در شکاف درختها پنهان می‌کنند تا در روزهای بعد از آنها بار دیگر استفاده کنند. 

با کلاغ‌هایی که ابزار شکار می‌سازند آشنا شوید+تصاویر

با کلاغ‌هایی که ابزار شکار می‌سازند آشنا شوید+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین