کد خبر: ۳۳۹۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴

حمله بوکوحرام به شهر مایدوگوری با 80 کشته

گروه تروریستی بوکوحرام روز دوشنبه برای نخستین بار طی چند ماه اخیر به شهر مایدوگوری در شمال شرقی نیجریه با آر پی جی و بمب گذاران انتحاری حمله کرد که در جریان آن دستکم 80 نفر کشته شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
«محمد کانار» هماهنگ کننده مرکز پیشامدهای غیرمترقبه منطقه گفت که شمار زیادی در جریان انفجارهای شبانه کشته و 90 تن نیز زخمی شدند، ضمن این که تعدادی نیز به دنبال بمب گذاری در مقابل یک مسجد جان باختند.

براساس اعلام ارتش نیجریه، چند حمله در محورهای ورودی جنوب غربی شهر مایدوگوری روی داد که از جمله آن عملیات یک بمب گذار انتحاری زن در مقابل مسجدی در این شهر بود.

همچنین در یک انفجار دیگر، دو دختر انتحاری خود را در منطقه «بورابورین» در این شهر منفجر کردند.

به نظر می رسد این حملات با هدف به چالش کشیدن «محمد بوهاری» رییس جمهوری نیجریه سازماندهی شده باشد. وی هفته گذشته اعلام کرد که بوکوحرام شکست خورده است و قادر نیست حملات بیشتری را برنامه ریزی کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از مایدوگوری، مایدوگوری مهد خیزش بوکوحرام است، گروهی که پس از حمله تمام عیار نیروهای امنیتی نیجریه به پایگاهش در این شهر، از هویت رادیکال تری برخوردار شد و 700 نفر را در سال 2009 به کام مرگ کشاند.

شهر مایدوگوری حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در حال حاضر شمار زیادی آواره را در خود جای داده است.

2 میلیون و 500 هزار نفر از مردم نیجریه در جریان تحرکات 6 ساله بوکوحرام در این کشور مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.

به گزارش ایرنا، حدود 20 هزار نفر در نیجریه و صدها تن در کشورهای دیگر در جریان حملات بوکوحرام در دو سوی مرز نیجریه با کامرون، نیجر و چاد کشته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین