کد خبر: ۳۳۹۳۲۰
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

کاهش وزن مبتنی بر ژنتیک در آینده

گروهی از محققان به ارائه برنامه‌های دقیقی برای مبارزه با افزایش نرخ چاقی در افراد پرداختند که طبق آن اطلاعات ژنتیکی می‌توانند بزودی در درمان‌های کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرند.
آفتاب‌‌نیوز : برای درک چرایی این موضوع، گروه‌های مختلفی از جمله مؤسسه ملی سرطان، مؤسسه ملی سلامت ریه و خون، مؤسسه ملی دیابت و گوارش و بیماری‌های کلیوی و اداره پژوهش علوم رفتاری و اجتماعی گرد هم آمدند تا طی یک پروژه نقش ژنتیک را در کاهش و بازیابی وزن مورد بررسی قرار دهند.

برای اکثر افرادی که دارای اضافه وزن هستند، ثابت نگه داشتن وزن بسیار دشوارتر از کم کردن آن است.

این تحقیق به رهبری مالی بری، متخصص ژنتیک و استاد علوم تغذیه در دانشگاه تگزاس در آستین گردآوری شد و محتوای آن نظرات دانشمندان در مورد عوامل ژنتیکی مؤثر بر کاهش وزن و همچنین گزارش در مورد سایر عوامل ژنتیکی بالقوه بود و این که چگونه این تحقیق می‌تواند به توسعه استراتژی‌های کاهش وزن جدید در آینده کمک کند.

محققان در این پروژه به شناسایی بسیاری از عوامل ژنتیکی می‌پردازند که به کاهش وزن کمک می‌کند.

این درمان‌های آتی می‌تواند از طریق ارسال نمونه بزاق بیماران برای تعیین توالی ژن و همچنین جمع‌آوری اطلاعات در زمان واقعی در مورد رژیم غذایی، فعالیت و استرس بیمار از طریق فناوری پوشیدنی صورت گیرد تا بتوان توصیه‌های خاص و منحصر به فرد را در کنار هم قرار داد.

«بری» اظهار کرد: به عقیده من ظرف پنج سال آینده خواهیم دید که مردم شروع به استفاده از ترکیبات ژنتیکی، رفتاری و دیگر داده‌های پیچیده برای توسعه برنامه‌های فردی کنترل وزن می‌ کنند.

به گزارش ایسنا، نتایج این مقاله در مجله Obesity منتشر خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین