کد خبر: ۳۳۹۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

داغ‌شدن بازارهای تقلبی سکه/هشدار نسبت به فروش طلاهای غیراستاندارد

رییس اتحادیه طلا و جواهر یکی از دلایل نوسان قیمت سکه در روزهای اخیر را افزایش تقاضا با توجه به میلاد رسول اکرم و مراسم‌های شادی در ایام ربیع الاول دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدکشتی آرای با بیان اینکه این روزها تقاضای خرید سکه افزایش یافته است، گفت: معمولا در مناسبت‌های مذهبی تقاضا بالا می‌رود. همچنین در شرایط فعلی نرخ ارز نیز با افزایش مواجه شده است.

به گزارش آفتاب، وی ادامه داد: زمانی که قیمت نفت کاهش می یابد طبیعتا درآمد ارزی کشور نیز کمتر می‌شود و به دنبال آن عرضه ارز نیز کاهش خواهد یافت.

کشتی آرای در عین حال بیان کرد: البته می‌توان گفت در حال حاضر بازار با شوک مواجه شده است و به نظر می‌رسد این شوک تا چند روز آینده ادامه داشته باشد ولی پایان هفته به ثبات قیمت در این حوزه دست می‌یابیم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: در اعیاد مذهبی که تقاضا برای خرید سکه و طلا افزایش می‌یابد بازار سودجویان و فرصت طلبان برای فروش سکه های تقلبی نیز داغ می شود؛ بنابراین مردم باید حتما از واحدهای مجاز که پروانه کسب دارند خرید کنند.

وی در بخشی از سخنان خود، عمده‌ترین مشکل واحدهای صنفی را رکود اقتصادی و عدم توازن درآمد آن‌ها با هزینه دانست و افزود: موضوع مهم دیگر بحث مالیات بر ارزش افزوده و جرایم مرتبط با آن است که باعث شده بسیاری از واحدها به تعطیلی کشیده شوند یا در آستانه تعطیلی قرار گیرند.

کشتی‌آرای ادامه داد: همه این‌ مسائل در اقتصاد کلان کشور تأثیرگذار است، چون زمانی که درآمد خانوارها دچار نقصان شود میزان خرید طلا که جزو کالاهای لوکس محسوب می‌شود، نیز کم می‌شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر همچنین نسبت به برخی مراکز غیرقانونی که به اسم طلای دست دوم، طلاهای فاقد عیار استاندارد را می‌فروشند، هشدار داد و یادآور شد: فروش طلای کمتر از 18 عیار ممنوع است، چون استاندارد طلا در ایران بر مبنای 18 عیار است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین