کد خبر: ۳۳۹۴۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲

دادستان کل کشور: سران استکبار صحنه‌گردان اصلی فتنه 88 بودند/سندی برای اثبات تقلب ارائه نشده است

دادستان کل کشورگفت: باید با الهام‌گیری از فرمایشات حکیمانه رهبر انقلاب با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، جلوه‌ای دیگر از امنیت ملی را رقم بزنیم و دشمن را مایوس کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور در اجتماع بزرگ «طلایه‌داران بصیرت» در رشت  با گرامیداشت ولادت رسول گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع)، اظهار کرد: برخی از حوادث تقارن معناداری دارند لذا تقارن ولادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) نشان می‌دهد که مکتب اسلام را باید در مکتب امام صادق(ع) بجوییم و از این فرهنگ الگو بگیریم.

وی پرچم‌داران دین‌داری و ولایتمداری امروز را پرورش‌یافتگان مکتب انسان‌ساز پیامبر اسلام(ص) دانست و افزود: کسانی که در مکتب امام خمینی(ره) درس آموختند و در محضر مقام معظم رهبری رشد و تعالی یافتند، دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز هستند. دشمن‌ستیزی مبتنی بر دشمن‌شناسی است.

دادستان کل کشور با تاکید بر لزوم دشمن‌شناسی، تصریح کرد: بصیرت، مهمترین شاخصه عاشوراییان در کنار ایمان است. کسانی که مقابل امام حسین(ع) صف‌آرایی کردند، بی بصیرت بودند. انسان بی بصیرت چشم دلش کور است و اگر چشم دل کور باشد، شناخت دشمن ممکن نیست.

رئیسی بصیرت را قطب‌نمای انسان‌های سالک الی‌الله دانست و گفت: شاخص دین‌داران حق است و شناخت حق، بصیرت می‌خواهد. «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ» سیره پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) در برابر دشمنان است.

وی گفتمان ولایت را گفتمان ثابت ائمه(ع) دانست و اضافه کرد: گفتمان ولایت همان گفتمانی است که از جماران برخاست و امروز مقام عظمی ولایت منادی آن است. در سیره بزرگان دین، کنار آمدن با دشمن وجود ندارد. روش‌ها تغییر می‌کنند، اما ارزش‌ها قابل تغییر نیستند. ملت بزرگ ایران به تبعیت از امام و رهبری پیرو گفتمان ولایت هستند و مقابل ظلم و استکبار ایستادگی می‌کنند. هفته وحدت مصداق «رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه وحدت راهبرد اصلی گفتمان انقلاب اسلامی است، ادامه داد: اتحاد، انسجام و یکپارچگی امت اسلام در جهت راهبرد نظام است، اما راهبرد دشمن، تفرقه است. در واقع تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی استراتژی دشمن در تفرقه‌انگیزی می‌باشد و لذا کسی که در وحدت مسلمانان و نظام اسلامی تفرقه و خلل ایجاد کند، قطعا در صف دشمن قرار دارد. بصیرت لازمه حفظ وحدت است.

رئیسی با اشاره به انتخابات باشکوه سال 88 و حضور 40 میلیونی مردم پای صندوق‌های رای، گفت: مقام معظم رهبری نسبت به توطئه دشمن در زیرسوال بردن سلامت انتخابات هشدار دادند و بر قانون‌گرایی تاکید کردند. در واقع ساز و کار قانون، تضمین‌کننده سلامت انتخاباتی است که مردم مجری واقعی آن هستند.

وی «تقلب» را اسم رمز فتنه فتنه‌گران در سال 88 دانست و اضافه کرد: تاکنون سندی برای اثبات این ادعا ارائه نشده است، اما ایجاد شک و تردید در دل‌های پاک ملت ایران، گناه نابخشودنی و ظلم بزرگ به نظامی بود که همواره مبتنی بر آرای مردم حرکت کرده و حافظ و نگهبان انتخاب آنان است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمن شناختی از اراده ملت ایران ندارد، متذکر شد: دشمن در فتنه 88 احساس کرد، جایگاهی در کشور پیدا کرده است، اما نمی‌دانست که این مردم دشمن‌شناس و پیرو خط امام(ره) هستند. خط امام خط توجه به ولایت فقیه و پشتیبانی از ولایت فقیه و قانون‌مداری است.

حجت‌الاسلام رئیسی سران استکبار را صحنه‌گردان اصلی فتنه 88 دانست و گفت: حماسه‌آفرینی مردم رشت در 8 دی‌ماه و بصیرت مردم سراسر کشور در 9 دی‌ماه در تاریخ ماندگار شد و دست قدرت خدا در اراده مردم تجلی یافت. حماسه 8 دی و 9 دی پیام بصیرت، زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و ولایتمداری برای دشمنان نظام داشت و اینکه مردم ایران فریب انقلاب‌های مخملی را نمی‌خورند، اما دشمن از دشمنی خود دست‌ بر نمی‌دارد و از هر زمینه‌ای برای ایجاد تفرقه و تردید در انتخابات سوءاستفاده می‌کند لذا بر ماست به عبرت‌های فتنه 88 توجه داشته باشیم.

وی با تاکید بر پیروی از رهنمودهای مقتدای بصیرت‌آفرین، مقام معظم رهبری، یادآور شد: مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دارای جایگاه مهم و احساس است لذا باید با الهام‌گیری از فرمایشات حکیمانه رهبر انقلاب با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، جلوه‌ای دیگر از امنیت ملی را رقم بزنیم و دشمن را مایوس کنیم. قطعا توجه به قانون، توجه به اصل ارزش‌های اسلامی، توجه به اصل ولایت فقیه، اخلاق‌مداری و مشارکت حداکثری تضمین‌کننده تداوم جمهوریت نظام است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین