کد خبر: ۳۳۹۶۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴

پیام تبریک سال نو میلادی پوتین برای سران آمریکا، انگلیس و ایتالیا

رئیس جمهور روسیه در پیام تبریکی به همتای آمریکایی خود به مناسبت فرارسیدن سال نو میلادی خواهان همکاری میان دو کشور به منظور پاسخ دادن به چالش های بین‌المللی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام تبریک خود به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی بر نقش مسکو و واشنگتن در تضمین امنیت جهانی تاکید کرد.

بر اساس بیانیه‌ای مطبوعاتی که امروز (چهارشنبه) از سوی کاخ کرملین منتشر شد، پوتین در این پیام به اوباما تصریح کرد: سال 2015 نشان داد که روابط میان روسیه و آمریکا یکی از فاکتورهای کلیدی در تامین امنیت بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در ادامه این بیانیه کرملین تصریح شد: رئیس جمهور روسیه همچنین ابراز اطمینان کرد که روسیه و آمریکا با سازماندهی مذاکرات سازنده و همکاری در راستای منافع یکدیگر می‌توانند به طور موثر با چالش‌ها و تهدیدهای جدید مقابله کرده و به منظور حل‌وفصل بحران‌ها در مناطق مختلف همکاری کنند.

کرملین به نقل از پوتین همچنین اعلام کرد: دو کشور آمریکا و روسیه در صورتی که مذاکرات سازنده داشته باشند می‌توانند با چالش‌ها و تهدیدهای جدید به طور موفقیت‌آمیز مقابله کنند.

همچنین در این بیانیه کرملین آمده است که ولادیمیر پوتین در پیام تبریک جداگانه‌ای برای دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و همچنین ملکه این کشور خاطر نشان کرد که بر همکاری روسیه و انگلیس در مقابله با تهدیدهای امنیتی جهانی و حل مشکلات بین‌المللی در سال 2016 حساب باز می‌کند.

پوتین گفت که انتظار یک همکاری ثمربخش میان روسیه و انگلیس در سال آینده میلادی را دارد.

وی همچنین دراین پیام ابراز امیدواری کرد که میان دو کشور روسیه و انگلیس همکاری موثری به منظور به رسیدگی به مسائل مهم در اروپا و دستور کار بین‌المللی و مقابله با چالش ها و تهدیدها علیه امنیت جهانی انجام شود.

کرملین همچنین اعلام کرد که پوتین در پیام تبریک جداگانه‌ای برای سرجیو ماتارلا، همتای ایتالیایی خود از وی برای سفر به روسیه به منظور پس دادن بازدیدی که وی اوایل سال 2015 با سفر به ایتالیا انجام داد، دعوت کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین